A Forma-1 szabályai szerint a csapatok 40 szélcsatornás futást teljesíthetnek egy szezonon belül – szemben a korábbi 65 alkalommal.
Némi extra órához juthatnak azonban a pályán elért eredményeik alapján, már aki nem szerepelt annyira jól az elmúlt évben: a tavalyi világbajnok Mercedes például ennek a 40 futásnak csak a 90 százalékát használhatta fel – tehát 36 alkalommal dolgozhatott a szélcsatornában idei modelljével.
Miután a Ferrari története egyik leggyengébb idényét produkálta tavaly, és csak 6. lett az összetettben, az élcsapatoknál többet dolgozhatott a szélcsatornában: a 40 futás 102,5 százalékát használhatták fel, tehát egy extra alkalomra sort keríthettek.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, nem sokat tudtak nyerni ennek köszönhetően.
„Nyilván a tavalyi pozíciónk miatt eltölthettünk némi extra időt a szélcsatornában” – mondta a svájci szakember. „Ez az extra idő hozzájött ahhoz, amit egy teljes szezon alkalmával eltölthetünk a szélcsatornában, szóval egy extra futásról beszélhettünk.”
„Általában egy extra alkalom egyheti fejlesztést jelent, és általában egy egyheti fejlesztés kevesebb mint 0,1 másodperc körönként. Szóval igen, bizonyos előnyt jelent, de kevesebb mint 1 tizedet körönként.”
„Ez is fontos persze, örülök, hogy a rendelkezésünkre állt. Persze nem a tavalyi eredménnyel vagyok elégedett, de legalább nyertünk vele valamit 2021-ben. De nem gondoljuk azt, hogy döntő jelentősége volt. Nem volt.”
A Ferrari jelenleg a konstruktőri 3. helyért harcol a McLarennel, mindkét istállónak 163 pontja van a tabellán.