Az új motorok várhatóan 2026-ban mutatkoznak majd be a Forma-1-ben, a cél pedig az, hogy egy egyszerűbb, fenntarthatóbb és költséghatékonyabb erőforrást fejlesszenek ki, melyek további gyártók érdeklődését is felkelthetik.
A hírek szerint a Volkswagen Csoport aktívan érdeklődik a Forma-1 iránt, két márkája, az Audi és a Porsche képviselői pedig a korábban, Ausztriában megtartott értekezleten részt is vettek már.
Az egyik törekvés, hogy úgy egyszerűsítenék az F1-es erőforrásokat, hogy megszabadulnának a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H] – ezt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég meg is erősítette.
A szakember úgy fogalmazott, hajlandóak lennének meghozni ezt a kompromisszumot, ha ezzel segíthetnék a VW Csoport Forma-1-hez való csatlakozását.
„Az MGU-H-t dobni fogjuk, ha sikerül több más kérdésben is megállapodni. Azt gondolom, ez egy olyan kompromisszum, amire fel van készülve a Mercedes, hogy biztosítsuk a Volkswagen Csoport belépését. Mindenki nevében persze nem beszélhetek” – mondta Wolff. „De vannak egyéb témák is, ahol kompromisszumokat kell találni.”
„Ha viszont nem sikerült kompromisszumot találni, akkor visszadobjuk a labdát az irányító testületnek, és olyan 2026-os szabályaink lesznek, amilyenekkel az FIA és a FOM előáll.”
Az FIA és a Forma-1 vezetősége vasárnap délután rövid közleményt adott ki, ebben azt írták, jól mentek a vasárnapi egyeztetések.
„Az egyeztetések pozitívak voltak, sikerült előrelépni, néhány részletet viszont még tisztázni kell. Viszont arra számítunk, hogy ez a következő hetekben megtörténik” – áll a kommünikében.