A hétszeres világbajnok a 2. helyről vágott neki az austini versenynek, a rajtnál azonban bajnoki riválisa, Max Verstappen elé tudott kerülni. A Red Bull ekkor taktikát váltott, és egy korai kiállás révén elévágással próbálkoztak, mely eredményes is volt, így Verstappen vissza tudta venni a vezetést.
A Mercedesnél próbálták a lehető legjobban elnyújtani Hamilton kerékcseréit, hogy a brit gumielőnybe kerüljön a verseny utolsó harmadában, ez azonban végül kevésnek bizonyult a Red Bull ellen, így a címvédő csak a 2. helyen ért célba.
A Mercedesnél azt mondják, ha elég bátrak lettek volna ahhoz, hogy akár már a 8. körben kiállnak kerékcserére, mivel küszködtek a közepes keverékű gumikon, megnyerhették volna a versenyt.
Amikor a csapat mérnökigazgatóját, Andrew Shovlint arról kérdezték, mit csinálhattak volna másképp, így felelt: „Ha lett volna egy kristálygömbünk, és felismertük volna, hogy a kemény keverékű gumi jobban fekszik nekünk!”
„Reálisan nézve a dolgokat, a győzelemre akkor lett volna esélyünk, ha a kiváló rajt után megőrizzük a vezetést azzal, hogy Lewist korán kihívjuk – akár már a verseny 8. körében. De mivel küszködtünk a közepes keverékkel az ilyen rövid etapon, nem lettünk volna olyan bátrak, hogy így megőrizzük a vezetést. Úgy éreztük volna, hogy az egész versenyt veszélybe sodorjuk.”
„De utólag szerintem kiállhattunk volna korán, és eljutottunk volna a célig. De túl korán meghúztuk volna a ravaszt, és reménykedhettünk volna a legjobbakban, figyelve arra, hogy Lewis tartani tudja-e Maxot. De tényleg ez volt a legjobb lehetőség.”
Shovlin hozzátette, miközben a Red Bull be tudta vállalni a korai kiállást, nem biztos abban, hogy ők is próbálkozhattak volna az elévágással, ha a 2. helyen haladnak, hiszen nem voltak kellően gyorsak.
„Megváltoztatja a gondolkodásmódot, amikor a 2. helyen vagy, hiszen reálisan nézve a dolgokat a legrosszabb forgatókönyv, hogy a 2. helyen végzel, hiszen a versenyeket legtöbbször Lewis és Max nyeri. De a fő kérdés az, hogy tudtuk-e volna tartani a lépést? És meggyőződésem, hogy nem loholtunk volna úgy a nyakukon, mint ahogy ők loholtak a miénken.”
„Hogy az elévágási ablakon belül maradtunk-e volna, az már más kérdés. Az egész a közepes keverékű gumikon nyújtott halovány teljesítményen múlt volna. És ha nem lettünk volna elévágási távolságon belül, akkor Max el tudott volna menni tovább, és szép előnybe került volna.”
„Ahogy történt, a legjobb, amit tehettünk, amikor megcsinálták az elévágást, hogy próbáltunk gumielőnybe kerülni. De végül a verseny nem volt elég hosszú ahhoz, hogy ez jutányos legyen.”
A Mercedes számára viszont világos volt, az egykiállásos taktika nem volt opció Hamilton számára.
„Láttuk, hogy az utolsó etapban a mezőny nagy része elkezdett jobban spórolni, és kontroll alatt tartották a degradációt. De amikor valaki keményen nyomja, a gumik hihetetlen ütemben elkezdenek fogyni. Szóval az egy kiállás szóba sem kerülhetett. A közepes keverék nem volt elég jó. Két keménnyel meg tudtuk volna csinálni, de a szabályok szerint így nem lehet. Ami minket illet, túlságosan küszködtünk a közepes gumikkal, a háromkiállásos taktika pedig nem működhetett volna, mivel nem tudtuk volna ledolgozni azt az egy kiállásnyi különbséget, szóval két kerékcsere jöhetett szóba, amire számítottunk is.”