Mercedes: Ha a 8. körben a bokszba hajtunk, nyerhettünk volna - F1VILÁG.HU

Mercedes: Ha a 8. körben a bokszba hajtunk, nyerhettünk volna

HIRDETÉS
Egy nagyon korai kerékcserével lehetett volna esélye Lewis Hamiltonnak arra, hogy megnyerje a múlt vasárnapi Amerikai Nagydíjat – mondja a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin.
CIRCUIT OF THE AMERICAS, UNITED STATES OF AMERICA - OCTOBER 24: Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B, battles with Sir Lewis Hamilton, Mercedes W12 during the United States GP   at Circuit of the Americas on Sunday October 24, 2021 in Austin, United States of America. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

A hétszeres világbajnok a 2. helyről vágott neki az austini versenynek, a rajtnál azonban bajnoki riválisa, Max Verstappen elé tudott kerülni. A Red Bull ekkor taktikát váltott, és egy korai kiállás révén elévágással próbálkoztak, mely eredményes is volt, így Verstappen vissza tudta venni a vezetést.

A Mercedesnél próbálták a lehető legjobban elnyújtani Hamilton kerékcseréit, hogy a brit gumielőnybe kerüljön a verseny utolsó harmadában, ez azonban végül kevésnek bizonyult a Red Bull ellen, így a címvédő csak a 2. helyen ért célba.

A Mercedesnél azt mondják, ha elég bátrak lettek volna ahhoz, hogy akár már a 8. körben kiállnak kerékcserére, mivel küszködtek a közepes keverékű gumikon, megnyerhették volna a versenyt.

Amikor a csapat mérnökigazgatóját, Andrew Shovlint arról kérdezték, mit csinálhattak volna másképp, így felelt: „Ha lett volna egy kristálygömbünk, és felismertük volna, hogy a kemény keverékű gumi jobban fekszik nekünk!”

„Reálisan nézve a dolgokat, a győzelemre akkor lett volna esélyünk, ha a kiváló rajt után megőrizzük a vezetést azzal, hogy Lewist korán kihívjuk – akár már a verseny 8. körében. De mivel küszködtünk a közepes keverékkel az ilyen rövid etapon, nem lettünk volna olyan bátrak, hogy így megőrizzük a vezetést. Úgy éreztük volna, hogy az egész versenyt veszélybe sodorjuk.”

„De utólag szerintem kiállhattunk volna korán, és eljutottunk volna a célig. De túl korán meghúztuk volna a ravaszt, és reménykedhettünk volna a legjobbakban, figyelve arra, hogy Lewis tartani tudja-e Maxot. De tényleg ez volt a legjobb lehetőség.”

Shovlin hozzátette, miközben a Red Bull be tudta vállalni a korai kiállást, nem biztos abban, hogy ők is próbálkozhattak volna az elévágással, ha a 2. helyen haladnak, hiszen nem voltak kellően gyorsak.

„Megváltoztatja a gondolkodásmódot, amikor a 2. helyen vagy, hiszen reálisan nézve a dolgokat a legrosszabb forgatókönyv, hogy a 2. helyen végzel, hiszen a versenyeket legtöbbször Lewis és Max nyeri. De a fő kérdés az, hogy tudtuk-e volna tartani a lépést? És meggyőződésem, hogy nem loholtunk volna úgy a nyakukon, mint ahogy ők loholtak a miénken.”

„Hogy az elévágási ablakon belül maradtunk-e volna, az már más kérdés. Az egész a közepes keverékű gumikon nyújtott halovány teljesítményen múlt volna. És ha nem lettünk volna elévágási távolságon belül, akkor Max el tudott volna menni tovább, és szép előnybe került volna.”

Hirdetés

„Ahogy történt, a legjobb, amit tehettünk, amikor megcsinálták az elévágást, hogy próbáltunk gumielőnybe kerülni. De végül a verseny nem volt elég hosszú ahhoz, hogy ez jutányos legyen.”

A Mercedes számára viszont világos volt, az egykiállásos taktika nem volt opció Hamilton számára.

„Láttuk, hogy az utolsó etapban a mezőny nagy része elkezdett jobban spórolni, és kontroll alatt tartották a degradációt. De amikor valaki keményen nyomja, a gumik hihetetlen ütemben elkezdenek fogyni. Szóval az egy kiállás szóba sem kerülhetett. A közepes keverék nem volt elég jó. Két keménnyel meg tudtuk volna csinálni, de a szabályok szerint így nem lehet. Ami minket illet, túlságosan küszködtünk a közepes gumikkal, a háromkiállásos taktika pedig nem működhetett volna, mivel nem tudtuk volna ledolgozni azt az egy kiállásnyi különbséget, szóval két kerékcsere jöhetett szóba, amire számítottunk is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Mercedes: Ha a 8. körben a bokszba hajtunk, nyerhettünk volna
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!