A német istálló az interlagosi hétvégére egy vadonatúj belső égésű motoregységet szerelte a címvédő autójába, és mivel ez már az ötödik ilyen komponens volt idén, Hamilton 5 rajthelyes büntetést kapott.
Bár Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a brazíliai hétvége során azt mondta, azért döntöttek a csere mellett, mert aggódtak az eddig használt motor teljesítményvesztése miatt, Shovlin elárulta, megbízhatósági kérdések valójában nem játszottak szerepet a döntésben.
„Nem volt technikai oka a cserének, nem gondoltuk úgy, hogy kockáztatunk egy műszaki hibát, és nem gondoljuk úgy, hogy fennáll a műszaki probléma kockázata. Ugyanakkor – mint azt bizonyára mindenki tudja – ezeket az erőforrásokat rettentő keményen megdolgoztatjuk, ezért soha nem lehet biztosra venni a megbízhatóságot” – mondta a Mercedes mérnökigazgatója.
„Viszont vonzó volt bevállalni a büntetést egy sprintfutamon, ha ugyanis nyerni tudsz szombaton, akkor több pontot szerezhetsz, és kisebb hátrányba kerülhetsz. Ráadásul ez egy olyan pálya volt, ahol abban bíztunk, fogunk tudni előzni, és vissza tudunk nyerni pozíciókat. És ezt be is bizonyítottuk szombaton és vasárnap.”
Shovlin hozzátette, nagy előnyt jelent az, hogy egy újabb belső égésű motoregység áll rendelkezésükre a bajnokság hajrájában.
„Fontos, hogy ott legyenek a készletben ezek az egységet, mert mire eljutunk Abu Dhabiba, már nem lesz meg ez az előnyünk. Szóval számos oka volt – nem fekete-fehér a történet, hiszen fogalmunk sincs, hogyan bontakozik ki egy hétvége. De visszatekintve azt gondolom, jó pályát választottunk a cserére.”
Hamilton végül a szombati sprintfutamot az utolsó helyről rajtolva az 5. pozícióban zárta, míg vasárnap a 10. helyről indulva nyerni tudott. A brit 14 pontra csökkentette hátrányát a világbajnoki tabellán Max Verstappen mögött.