A vasárnapi szezonzáró futamot elképesztő drámák után Max Verstappen nyerte meg, aki az utolsó körben előzte meg a futamon addig vezető Lewis Hamiltont.
A holland pilóta ezzel megnyerte a világbajnoki címet, míg a konstruktőri trófeát a Mercedes zsebelte be.
A Mercedes azonban a verseny leintését követően nem sokkal a Sportszabályzat 48.12-es és 48.8-as cikkelyeire hivatkozva óvást nyújtott be.
A Sportszabályzat 48.8-as cikkelye azt írja elő, hogy a biztonsági autó pályán tartózkodása idején a versenyzők nem előzhetnek.
A 48.12-es cikkely azt írja elő, a lekörözött versenyzők hogyan vehetik vissza köreiket a Safety Car pályán tartózkodása idején. A cikkely azt írja, amint a lekörözött versenyzők elhaladtak a versenyben vezető autó mellett, a versenyirányítás a következő körben a bokszba hívhatja a biztonsági autót. Ebben az esetben azonban nem a következő körben állt ki a Safety Car a pályáról, hanem ugyanannak a körnek a végén, mint amelyben elengedték a lekörözötteket.
A Mercedes részéről egyelőre nem érkezett hivatalos tájékoztatás az óvásokkal kapcsolatban.