Hibázhatott a versenyirányítás, ezért óv a Mercedes - F1VILÁG.HU

Hibázhatott a versenyirányítás, ezért óv a Mercedes

HIRDETÉS
Hibázhatott a versenyirányítás a vasárnapi Abu Dhabi Nagydíjon, erre alapozva óvhatta meg a verseny végeredményét a Mercedes Forma-1-es csapata.
Safety Car, followed by Lewis Hamilton

A futamot meglehetősen vitás körülmények között Max Verstappen nyerte meg, elorozva ezáltal a világbajnoki címet Lewis Hamiltontól.

Nem sokkal a futam leintését követően a Mercedes a Sportszabályzat két cikkelyére hivatkozva megóvta a végeredményt. De miért is tiltakozik a német istálló?

A verseny 53. körében Nicholas Latifi balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, a Red Bull csapata pedig a bokszba hívta Max Verstappent friss abroncsokért, miközben Lewis Hamiltont kint tartotta a Mercedes elhasználódott kemény keverékein.

A biztonsági autó bentléte alatt a versenyirányítás közölte, „A lekörözött autók nem előzhetnek”, és ekkor úgy tűnt, Verstappen reményei elszálltak a világbajnoki cím megnyerésére. A helyzet azonban az utolsó előtti körben drámai fordulatot vett, Michael Masi ugyanis úgy érezte, a pálya kellően biztonságos ahhoz, hogy a lekörözött autók visszavegyék köreiket.

A versenyirányítás viszont csak Lando Norrisnak, Fernando Alonsónak, Esteban Oconnak, Charles Leclerc-nek és Sebastian Vettelnek engedélyezte ezt – tehát azoknak a pilótáknak, akik Verstappen és Hamilton között voltak a biztonsági autó mögött.

A sportszabályzat 48.12-es cikkelye viszont kimondja, hogy az üzenetet, miszerint ’A lekörözött autók előzhetnek’, minden csapatnak ki kell adni. A szabályzat a verseny újraindításával kapcsolatban pedig egyértelműen fogalmaz.

„Hacsak a versenyigazgató nem ítéli meg úgy, hogy a biztonsági autó jelenléte még szükséges, amint az utolsó lekörözött autó is elhaladt a versenyben vezető autó mellett, a biztonsági autó a következő kör végén visszatér a bokszba”.

„Ha a versenyigazgató úgy ítéli meg, hogy a pályakörülmények alkalmatlanok az előzéshez, az „Előzés nem engedélyezett” feliratot küldik ki a résztvevőknek a hivatalos üzenetküldő rendszeren keresztül.”

A szabályzat ezen pontja szerint tehát, ha az üzenetet az 57. körben küldték ki, a verseny csak a következő, tehát 58. kört követően folytatódhatott volna, ami azonban már a futam végét jelentette volna.

Hirdetés

A Mercedes a 48.8-as cikkelyre hivatkozva is óvást nyújtott be – ez a biztonsági autó bentléte alatti előzést tiltja meg.

Az újraindítás előtt közvetlenül Verstappen Hamilton mellé került, és úgy tűnt, néhány pillanatra versenyautójával el is ment a címvédő mellett.

A szabály azt mondja ki, „egyetlen versenyző sem előzheti meg másik autót a pályán, beleértve a biztonsági autót is, amíg át nem haladnak a vonalon, miután a biztonsági autó visszatért a bokszba.

Döntés egyelőre nincs, de úgy tűnik, a versenyirányítás nem tartotta be a sportszabályzat 48.12-es cikkelyében leírtakat.

Az ügyet jelenleg is tárgyalják Abu Dhabiban, a döntésről természetesen beszámolunk.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Hibázhatott a versenyirányítás, ezért óv a Mercedes
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!