Idén új éra köszönt a száguldó cirkuszra, a megváltozott technikai szabályok miatt ugyanis a versenyautók gyökeresen megváltoznak: az aerodinamikai leszorítóerő helyett a talajhatásra kerül előtérbe, a csapatok azonban természetesen még nem tudják, hogy sikerült-e jó munkát végezniük az elmúlt hónapokban.
Az előszezoni tesztelés csak február végén kezdődik el, míg az évad első versenyét március közepén rendezik Bahreinben. Az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer magabiztos, szerinte jól felkészülten vághatnak neki az új korszaknak.
„Nehéz tudni, hogy is állunk a többiekhez képest, hiszen ez egy féltve őrzött titok. De hamarosan kiderül, amikor elkezdünk körözni Bahreinben. Az új technikai szabályok interpretálása a lényeg, illetve azon területek megtalálása, amiket fel lehet térképezni a szabályok keretein belül, amik egyúttal teljesítményt is hoznak” – mondta a szakember.
„Ha jó munkát végeztünk ezen a téren ellenfeleinkhez képest, akkor azt gondolom, igazán versenyképesek lehetünk 2022-ben. Ha viszont valaki megtalált valamit, amit mi nem, akkor azt gondolom, gyorsan kell követnünk a példáját, és gyorsan ugyanolyan teljesítményt kell kihoznunk az autónkból.”
„De én azt feltételezem, hogy jó munkát végeztünk. Viszont nagyon nehéz tudni, amíg ki nem derül, hogy mindenki más hogyan dolgozott.”
Az Aston Martin nagy reményekkel vágott neki a 2021-es szezonnak, ám hamar kiderült, a padlólemezre vonatkozó szabályok megváltoztatása negatívan érintette versenyautójukat – akárcsak a Mercedesét.
Szafnauer a RacingNews365.com című internetes lapnak azt mondta, most azért bizakodó, mert az új Forma-1-es szabályok minden csapatot ugyanúgy érintenek.
„Nem gondolom, hogy lesz visszaesés a következő idényben, főleg azért, mert a szabályok mindenkit ugyanúgy érintenek. Nincsenek olyan egyoldalú aerodinamikai változások, melyek egyes csapatokat jobban érintenek. Mindenkire ugyanolyan hatással vannak a szabályok.”
Azt követően, hogy Lawrence Stroll felvásárolta az Aston Martint, nagyon komoly beruházások történtek az F1-es istálló vonatkozásában – elkezdődött például az új silverstone-i gyár felépítése. A csapatfőnök szerint a rendelkezésükre álló pénzösszegek hatékony elköltése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a topcsapatok szintjére kerüljenek.
„A finanszírozás most bőségesebb és egyértelműbb. Ezt a pénzt olyan infrastruktúra építésére kell használni – és erre is fogjuk –, mint amilyet más csapatok több év alatt építettek fel, rengeteg pénzt elköltve. Az ebben az infrastruktúrában lévő eszközöket saját előnyükre használják fel, hogy gyorsabbá tegyék az autóikat, illetve kutatási- és fejlesztési projekteken dolgozzanak. Nekünk ugyanilyen eszközökre van szükségünk, és erre fogjuk a legtöbb pénzt áldozni.”