A japán gyártó a tavalyi szezont követően távozott a Forma-1-ből, a Red Bull pedig jelenleg is kőkeményen dolgozik azon, hogy felépítse saját motorrészlegét Milton Keynes-i kampuszán.
A Honda az átmeneti időszakban továbbra is gyártja majd a V6-os erőforrásokat a Red Bullnak japán központjában, nemrég pedig kiderült az is, a gyártó számos szakembere átkerült a Red Bull motorrészlegére.
Az energiaital-gyártó segítségére lesz ráadásul a folytatásban a Honda korábbi F1-es főnöke, Masashi Yamamoto is.
„Megalapítottunk egy új vállalatot” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lap japán kiadásának. „Szeretnénk valami olyat csinálni, aminek örülnek az emberek – és ha győzünk az F1-ben, akkor annak a rajongók örülni fognak.”
„Aláírtunk egy szerződést a vállalattal a Red Bull Powertrainsnél. A vállalatnál ott vagyok én is Christian Horner és Helmut Marko kérésére, hogy segítsem őket.”
„Van egy szerződés a vállalatok között, szóval nehéz beszélni a részletekről, de a Red Bull Powertrains embereként olyan munkát végzek majd, amivel segítem őket.”
Yamamoto elárulta, egyfajta összekötő lesz majd a Red Bull Powertrains és a Honda között, hogy a lehető legsimábban menjen a munka.
„Ha például szeretnék megérteni a japán kultúrát, a Honda kultúráját, és szorosabb, jobb kapcsolatot akarnak a Hondával, akkor támogatni tudjuk őket ebben. Alapvetően ez egy híd a Red Bull és Japán között.”
A japán szakember várhatóan számos versenyen is ott lesz majd, a döntést pedig, miszerint távozik a Hondától, már akkor meghozta, amikor a gyártó elhatározta magát az F1-ből való kiszállás mellett.
„Tavaly márciusban döntöttem el. 2016-ban lettem motorsport-igazgató, a célom pedig az volt, hogy megnyerjük a Super GT bajnokságát. Ezt 2018-ban sikerült is elérni. A következő három évre aztán az F1-nek szenteltem a munkámat. Azt gondoltam, ez a munka volt a csúcspontja a Hondánál eltöltött időszakomnak, és azt hittem, használni tudom mindazt, amit megtapasztaltam.”
„Azon elmélkedtem, hogy ha sikerülne nyernünk a Red Bull-lal az első évben, akkor a második szezonban egy remek bajnoki küzdelmünk lehet a Mercedesszel. Végül nem így lett. De a harmadik évben Verstappen képességeinek és a Red Bull erős csapatának hála meg tudtuk nyerni a bajnokságot.”