A Ferrari eredetileg négy napon át dolgozott volna a Maranellóhoz közeli versenypályán, és mivel a csapatok korábban megállapodtak abban, hogy idén lehetőség lesz használni privát teszteken a tavalyi modelleket – hiszen a technikai szabályok jelentősen megváltoztak 2022-re –, a Scuderia a 2021-es, SF21 kódjelű versenygéppel rótta volna a köröket.
Csakhogy a Ferrari az utolsó pillanatban változtatni kényszerült, a tavalyi autók használatával kapcsolatban ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még nem hagyta jóvá a szabályokat. Az olasz csapat állásfoglalásért fordult a szövetséghez, mely végül úgy döntött, a Ferrari nem használhatja tavalyi modelljét.
A Motorsport.com című internetes lap olasz kiadása úgy értesült, nem az FIA tett keresztbe a Ferrarinak, hanem egy Mercedes-motorokat használó istálló helyezett nyomást a szövetségre – azt nem tudni, hogy melyik. A gyári csapaton kívül a Williams, a McLaren és az Aston Martin használ Mercedes-erőforrásokat az F1-ben.
A rivális istállónak sikerült is megzavarnia a Ferrari programját, hiszen a csapat végül másfél napig nem tudott körözni Fioranóban. Ennek egyik oka, hogy a 2018-as, SF71H kódjelű versenyautót már átadták a Ferrari Corse Clienti programjának – tehát lényegében nyugdíjazták –, így azt időbe telt felkészíteni a tesztre.
Ráadásul az autót át is kellett matricázni az új szponzorok érkezése miatt, így a teszten a versenygépre már felkerültek a Santander és a CEVA Logistics logói is.
A Ferrari végül szerdán kezdett el dolgozni Robert Shwartzman tesztpilótával, aki ma is autóba ülhet. Csütörtökön az istálló hivatásos versenyzői, Carlos Sainz és Charles Leclerc voltak szolgálatban.
Érdekesség, hogy miközben a Ferrarinak megtiltották a tavalyi autó használatát, Nikita Mazepin a Haas 2021-es autójával egy privát teszten már részt vett Bahreinben.