A futam első szakaszában Charles Leclerc nagy csatát vívott Max Verstappennel, a hollandot azonban a verseny során több műszaki probléma is hátráltatta, és végül el sem jutott a célvonalig.
A 2. pozíciót így Carlos Sainz örökölte meg, aki csapattársa, Charles Leclerc mögött futott be Bahreinben – ezzel pedig a Ferrari 2019 után először újra kettős győzelmet ünnepelhetett.
„Nagyszerű verseny volt. Nagyszerű volt látni, ahogy Charles védte a pozícióját, ahogy csatázott, ahogy harcolt a helyezésért és a győzelemért” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, aki elárulta, a futam végén kis híján megállt benne az ütő, amikor pályára küldték a biztonsági autót.
„Azért maradtunk kint a közepes keverékű gumikkal, mert a szimulációk és számítások szerint Verstappennek körönként két másodperccel kellett volna gyorsabbnak lennie ahhoz, hogy felzárkózzon a futam végén, és ez nagyon sok.”
„Charles valahogy nagyon finoman bánt a gumikkal, remekül menedzselte őket. Kényelmesen érezte magát a pályán, szóval a legkönnyebb az volt számunkra, ha kint maradunk, és tartjuk a pozíciót. A végén kicsit szerencsénk volt. Szinte infarktust kaptam a bokszutca falán, amikor tartottuk a helyezésünket, majd 10 körrel a vége előtt bejött a biztonsági autó…”
Binotto elárulta, meglepődött azon, hogy a Red Bull végül nem tudott jó tempót autózni a verseny döntő pillanataiban, ám szerinte a műszaki hibák játszottak szerepet ebben.
„Arra számítottam, hogy a Red Bull még erősebb lesz. Szerintem erősek voltak, de gyanítom, hogy volt néhány problémájuk a futamon a fékrendszerrel – de nem tudom biztosan. Az első etapban nagyon-nagyon gyorsak voltak. Használt gumikon tartani tudták Charles tempóját, aki új gumikon volt, szóval nagyon aggódtam miattuk.”
„Összességében remek versenyünk volt, és fontos volt a következetesség, és az, hogy mindkét autót hazahozzuk.”