Ahogyan arról a napokban az F1Világ is beszámolt, a Volkswagen-csoport legutóbbi ülésén lényegében jóváhagyta az Audi és a Porsche F1-es csatlakozására vonatkozó terveket, habár a végleges „igent” majd akkor mondják ki a projektre, ha már kiderültek a pontos motorszabályok a 2026 utáni időszakra.
Miközben a Porsche a Red Bull Racinggel léphet szövetségre, az Audit az elmúlt hónapokban a McLarennel boronálták össze, a legfrissebb hírek szerint azonban a német gyártó hiába próbálta bevásárolni magát a brit csapatba, az együttműködésre vonatkozó tervek dugába dőltek.
Az Audi így tovább keresi a lehetőségeit az F1-ben: úgy tudni, a Williams nyitott az együttműködésre, míg német sajtóhírek szerint a Sauber a legesélyesebb arra, hogy partnerségre lépjen az ingolstadtiakkal. A hírek szerint ugyanakkor rajtuk kívül az Aston Martin neve is felmerült, sőt, a brit gyártó tulajdonosa, Lawrence Stroll már egyeztetett is az Audi képviselőivel.
Néhány hónappal ezelőtt az Aston Martin elhintette, fontolgatja, hogy saját motort épít az új, 2026-tól életbe lépő motorkorszakra, az Audival való együttműködés pedig ebből a szempontból kétségkívül logikus lépés volna. A Motorsport.com című internetes portál meg is kereste ennek kapcsán az Aston Martin csapatát, az istálló szóvivője pedig meglehetősen diplomatikus választ adott a kérdésekre.
„Elégedettek vagyunk a jelenlegi motorpartnerünkkel, a Mercedes-Benzzel, akikhez még néhány évig szerződés köt. A Mercedes-Benz F1-es erőforrása egy remek aggregát. Jelenleg nincsenek alternatív terveink – ugyanakkor az F1-ben soha nem mondhatjuk, hogy soha, és aktívan mérlegeljük a lehetőségeinket új stratégiai partnerünkkel, az Aramcóval” – fogalmaztak a brit csapat részéről.
Az Aston Martin és az Audi esetleges házasságát kétségkívül bonyolíthatja, hogy a német gyártó konkurense a Mercedes, melynek 20 százalékos tulajdonjoga van az Aston Martin vállalatában.