Erősen felhős égbolt mellett, de száraz időben kezdte meg a szombati munkát a Forma-1 mezőnye Melbourne-ben a harmadik szabadedzéssel. A napot a versenyigazgató azon bejelentése indította, miszerint a pénteki tapasztalatok után biztonsági okokból kivették a rekordszámú négy DRS-zóna egyikét: az átalakítások nyomán padlógázassá tett 8-as és 9-es kanyarok közötti szakaszon nem lehet már nyitni a hátsó szárnyat.
Hibákat enélkül is hozott bőven az utolsó edzés, Lewis Hamiltontól és George Russelltől is láthattunk egy-egy pályaelhagyást, Max Verstappen meg is pördült az utolsó előtti kanyarban, Sebastian Vettel viszont össze is törte az Aston Martint a 10-es kanyarban történt, nem túl nagy erejű becsapódás után. Az eset elég volt ahhoz, hogy az edzés felénél előcsalogassa a piros zászlót, a német pedig ismét motorra pattanjon, hogy visszatérjen a bokszutcába. A pénteki, büntetéssel végződő hasonló incidense után viszont most nem vette saját kezébe a dolgokat: a pályaszemélyzet egy tagja mögé ült fel, aki a szervizúton haladt a piros zászló alatt. Vettelnek mindenesetre zűrösen alakul a visszatérés, az előző napi motorhibájával megspékelve eddig alig tudott körözni szezonja első versenyhétvégéjén.
A leállás idején Fernando Alonso Alpine-ja vezette a tabellát, húsz perccel a leintés előtt előzte csak őt meg Sergio Perez, majd Lando Norris is az élre állt a feljavulóban lévő McLarennel, de Alonso is tudott tovább javítani, továbbra sem tágítva a legjobbak közül.
Négy perccel a leintés előtt a másik Aston Martinnal Lance Stroll is a falban találta magát kitört bal első felfüggesztéssel, rémes véget vetve ezzel a csapat délelőttjének – és egyúttal korai lezárást hozva a szabadedzés számára is. Az élen így végül egy McLaren zárt Norrisszal, mögötte Charles Leclerc, Perez és Alonso sorakozik az időmérő előtti utolsó erőfelmérőn.
Több csapat autóin is intenzíven jelentkezett a delfinezés jelensége, viszont a Ferrarik ezzel együtt is gyorsak tudtak maradni, miközben a Mercedeseknek meggyűlt a baja a tapadással, és különösen a harmadik szektorban veszítettek sokat – Hamilton és Russell a 8. és a 11. lett.