Az Aston Martin és a Williams versenyzője egyaránt gyorskörére készült, amikor az incidens történt. Latifi először elengedte maga mellett Strollt, ám miután honfitársa lelassított, vissza próbálta őt előzni. Stroll azonban a jelek szerint erre nem számított, és a Williams felé mozdította a kormányt, így elkapva az éppen elhaladó autó hátsó kerekét. A Williams összetört, de az Aston is megsérült, a két versenyző pedig egyébként is kiesőhelyen állt a Q1-ben.
„Váratlanul próbált megelőzni a pálya egy nagyon kellemetlen részén. A pálya vonala ott enyhén jobbra kanyarodik és beszűkül, ezért szerintem elég kínos és nevetséges volt, ami történt” – kommentálta a történteket Stroll.
Latifi viszont ellentétes szemszögből látta a helyzetet, szerinte nem őt terheli a felelősség. „Elengedtem, mert azt mondták, hogy nagy tempóban érkezik mögöttem. Aztán láttam, hogy megszakította a körét, így a saját felkészülésemet folytatva visszaelőztem. Nagy rés volt mellette, és amikor már szinte át is haladtam rajta, valamilyen okból úgy döntött, hogy rám fordul. A videó alapján elég egyértelmű számomra.”
A versenybírók vizsgálatot indítottak a baleset kapcsán, és Strollt találták vétkesnek annak okozásában. Az Aston Martin versenyzője így három rajthelyes büntetésben részesült, de mivel egyébként is a 20. helyen végzett, ennek semmi hatása nem lesz. Sőt, jó eséllyel még előre is léphet majd, hiszen Alexander Albon Q1 végén leparkoló Williamséből a technikai vizsgálaton nem tudtak a mintavételhez szükséges egy liternyi üzemanyagot kinyerni, ami múltbeli tapasztalatok szerint az időmérőről való kizárást eredményez számára.