Az Alpine mindkét autója bejutott a kvalifikáció utolsó szakaszába az Ausztrál Nagydíjon, ahol az első gyorskörök során a spanyol remek részidőkkel rukkolt elő: az első szektorban jobb volt a vezetést abban a pillanatban őrző Charles Leclerc-nél, a második szektora pedig mindenki másnál erősebbnek bizonyult, így esély mutatkozott arra, hogy ha csak ideiglenesen is, de Alonso az eredménylista élére ugorjon. A kör végéhez közeledve azonban rejtélyes meghibásodás vezette a falba az irányíthatatlanná vált autót, ezzel véget vetve a spanyol pilóta és a csapat nagy reményeinek.
„A váltó nem működött tovább, a motor is lekapcsolt, a kormányszervó is lekapcsolt. Azt hiszem, lesz minek utánajárnunk” – mondta Alonso. „Hihetetlen, milyen balszerencsések vagyunk, hiszen húsz másodperccel később akár a pole-ban is állhattunk volna, ha az autó nem a 11-es kanyarban, hanem a következő körben, az 1-es kanyarban áll meg. Nehéz magyarázatot találni az ilyen hétvégékre.”
A spanyolt különösen frusztrálja a helyzet amiatt, hogy két hete a Szaúd-arábiai Nagydíjon is remek helyzetben, erős pontszerző helyért harcolva érte őt a meghibásodás.
„A másik autó rendben van, de emiatt csak még furcsább, ami történt. Sokkal könnyebb lenne megmagyarázni, ha mindkét autót sújtaná valamilyen technikai probléma, mert akkor tudnánk, hogy ki kell valamit javítanunk. Ezek az esetek viszont véletlenszerűek. Egész pontosan véletlenszerűek az én autómon, és abban az esetben, amikor gyorsak vagyunk” – ironizált. „Amikor Bahreinben a 9-10. helyen haladtunk, nem is annyira érdekelt volna, ha megáll az autó, hiszen csak egy pontról lett volna szó. Dzsiddában viszont jól álltunk, és ma szintén. Szerintem biztosnak tűnt, hogy az első kettő-háromban végezzek, emiatt fáj ez az egész.”
Esteban Ocon a másik autóval végül a nyolcadik rajthelyet szerezte meg.