Ahogy az elmúlt évben, idén is a Mercedes és az Aston Martin szolgáltatja a biztonsági autókat a Forma-1-ben: míg a szezon első két versenyhétvégéjén, Bahreinben és Szaúd-Arábiában a Mercedes-AMG 730 lóerős GT Black Series típusú autója látta el a feladatokat, és a számítások szerint körönként nagyjából 5 másodperccel gyorsabb, mint az Aston Martin Vantage biztonsági autója.
A vasárnapi Ausztrál Nagydíjon két alkalommal is be kellett vetni a Safety Cart, Verstappen pedig – aki műszaki hiba miatt végül nem ért célba – a futam után komoly kritikával illetve az Aston Martin biztonsági autóját.
„Nagyon kevés a tapadás, és a biztonsági autó is annyira lassú – olyan volt, mint egy teknős. Hihetetlen” – panaszkodott a holland. „140-nel mentünk a hátsó egyenesben, ahol nem is volt sérült autó, nem értem, miért kell ennyire lassan menni. Ezt ki kell vizsgálni.”
„A Mercedes biztonsági autója gyorsabb az extra aero miatt, ez az Aston Martin nagyon lassú. Határozottan több tapadásra lenne szükség, mert a gumijaink kőhidegek voltak. Jelenleg borzasztó az, ahogy a biztonsági autó mögött vezetünk.”
A verseny után a melbourne-i győztest, Charles Leclerc-t is megkérdezték az ügyben: „Hogy őszinte legyek, az autóban ülve mindig lassúnak tűnik, mivel ezekkel a Forma-1-es autókkal rengeteg tapadásunk van, és nagyon-nagyon nehéz dolgunk van ilyenkor, főleg azokkal a keverékekkel, amiket használtunk, amik a kemények voltak. Nagyon küszködtem azzal, hogy hőmérsékleten tartsam őket.”
„Hogy őszinte legyek, akartam is panaszkodni, de aztán megnéztem, mennyire csúszkál a safety car a kanyarokban, és kétlem, hogy jobban tudva volna nyomni neki, szóval nem akartam túl sok nyomást helyezni rá! Ez van. De ezekkel az autókkal nagyon nehéz hőmérsékleten tartani a gumikat a biztonsági autó mögött.”
A harmadik helyen befutó George Russell hozzátette: „A Mercedes AMG biztonsági autójával nincs gondunk. Érdemes megjegyezni, hogy a Mercedes AMG mintegy 5 másodperccel gyorsabb, mint az Aston Martin biztonsági autója, ami elég jelentős.”