Hamilton 2013 óta tagja a Mercedesnek, mely csapattal összesen 6 egyéni világbajnoki címet nyert, és nyolc alkalommal járult hozzá ahhoz, hogy a németek megnyerjék a konstruktőri világbajnokságot. Russell az elmúlt években a Williamsnél versenyzett, idén azonban lehetőséget kapott az ezüstnyilaktól, mely lehetőséggel természetesen megpróbál élni.
A brit egyelőre következetesen teljesít, a Mercedes problémái ellenére a második helyet foglalja el az egyéni tabellán, elmondása szerint azonban nincs házon belüli rivalizálás.
„Látni néha, amikor két versenyző pályafutása eltérő szakaszában jár… A Mercedesnél nincs első számú és második számú versenyző, de persze minden versenyző fejében benne van, hogy azért harcol, hogy vezetővé váljon, mert ’én akarok lenni az’” – mondta a brit tehetség csütörtökön, a Sky Sports F1 televíziónak.
„A mi esetünkben viszont ez nincs így, Lewis ugyanis már annyira régóta itt van. Én vagyok az új srác csapaton belül, és nem is próbálok a csapat vezetője lenni, mikor minden idők legjobbja ellen megyek, aki már 10 éve itt van. Olyan ő, mint a csapatkapitány, és ennek így is kell lennie.”
Russell beszélt arról is, felnéz csapattársára, főleg annak mentalitása miatt, mely lehetővé teszi, hogy megfelelően balanszírozzon a Forma-1-es szereplés, és az élet egyé területei között.
„Azt gondolom, ez olyasvalami, amit csodálok Lewisban… ő rengeteg energiát fektet más sportokba, vagy a zenébe, és ez is egy módja annak, hogy az ember kikapcsolja az agyát egy kicsit. Én annyira a versenyzésre fókuszálok, az egész életemet annak szentelem, hogy sikeres legyek a pilótafülkében, de gyakran túlerőltetem. És ha egy lélegzetvételnyi idő erejéig nem önmagadat adod, megfulladsz, és nem tudod a legjobb teljesítményt nyújtani.”
A Mercedes számára rendkívül nehezen indult az idei szezon, a problémák forrásaként pedig a „delfinezés” jelenségét jelölte meg a csapat. Russell ugyanakkor azt mondja, nem ez az egyetlen gondjuk, számos területen javulniuk kell, ha harcolni akarnak riválisaikkal, a Ferrarival és a Red Bull-lal.
„Természetesen nemcsak a delfinezésről van szó, más problémákon is felül kell kerekednünk. Sokat beszélnek az autók súlyáról is, és a miénk határozottan nem az egyik legkönnyebb versenyautó a rajtrácson. Itt is lehet időt nyerni, és próbálunk javítani a motoron is, hogy hatékonyabb legyen. Nyilván stabilak a szabályok, de tudunk azért még tenni valamit azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki a motorból. És ezt szerintem a többiek egy kicsit jobban csinálják jelenleg. És nyilván ott van a delfinezés problémája is.”