A felbolydulást az imolai futamot követő Pirelli-gumiteszt váltotta ki, amelyen ezúttal a Ferrari segédkezett. Az ilyen teszteken minden adattal a gumibeszállító rendelkezik, a csapatok pedig nem használhatják saját fejlesztéseik kipróbálására, ám a Ferrari mégis kicserélte a padlólemezt. Noha az FIA megnyugtató válaszokat kapott azzal kapcsolatban, hogy a cserére az első elem sérülése miatt volt szükség, és egy már a szezon korábbi szakaszában használt darab került a helyére, így szabályosnak ítélte az eljárást, a rivális csapatokat nem teljesen nyugtatta meg ez a fejlemény.
Miamiban több csapat vezetője is rámutatott, az FIA nem kezeli kellő átláthatósággal a gumitesztek alatt történő alkatrészcserék ügyét, ami aggodalmat és bizonytalanságot ébreszt.
„Fontos, hogy teljes bizalmunk van az FIA-ban a sport irányítását illetően, legyen szó akár egy tesztről, akár egy versenyhétvégéről. Ugyanakkor teljes átláthatóságra is szükségünk van” – mondta Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója. „Úgy hallottam, hogy talán egy régebbi padlólemezről volt szó. Talán ez a helyzet. De ha így van, akkor mutassák ezt meg a csapatok számára, csak biztosítsanak minket arról, hogy megfelelően és teljesen átláthatóan felügyelték.”
„Pár évvel ezelőtt történt meg valakivel, hogy a motort illetően megszegte a szabályt, és komoly pénzbírság lett az eredménye. De erről sem tudjuk, hogy pontosan mennyi, és azt sem, hogy pontosan mi történt.”
Laurent Rossi és Toto Wolff is csatlakoztak kollégájuk álláspontjához a szombati sajtótájékoztató során.
„Tudnunk kell, hogy tényleg meghibásodott-e valami, és ha igen, annak mi volt a következménye. De a legfontosabb, hogy ne legyen eltakarva előlünk” – tette hozzá az Alpine ügyvezető igazgatója, akitől a Mercedes csapatvezetője vette át a szót: „Az FIA-nak úrrá kell lennie ezeken a helyzeteken. Nem történhet meg, hogy egy csapat különböző elemeket használ olyan környezetben, amikor ez nem lenne szabad. De ha az FIA eddig nem is volt rajta az ügyön 100%-osan, akkor mostantól már biztosan.”