A spanyol versenyző a 3. helyről rajtolva a 3. pozícióban ért célba Miamiban, a dobogós eredményt viszont egy igazán kiábrándító időszak előzte meg: Sainz Melbourne-ben már a futam elején kiesett, és hasonlóan járt Imolában is, ahol rögtön a rajtot követően balesetbe keveredett, és a sóderágyban végezte.
A Miami Nagydíj sem indult fényesen számára, a pénteki edzésnapon ugyanis falnak csapta autóját, emiatt pedig a hétvége hátralévő részében nyakfájdalmai is voltak. Most egy interjúban a Ferrari versenyzője elismerte, a versenyen sem volt 100 százalékos állapotban, ehhez viszont az is hozzájárult, hogy az előző két versenyen alig tudott körözni.
„Nem voltak problémák az egyensúllyal. Nyilván trükkös dolog az egyensúly, mivel nem tudtuk tartani a tempót Maxszal [Verstappen] és a Red Bull-lal. De ami engem illet, sokkal inkább arról volt szó, hogy a közepes gumikon futott etapom vége felé nem éreztem magam 100 százalékosnak. Az utolsó 5 körben elkezdett elfáradni a nyakam, és nem tudtam 100 százalékig nyomni a pénteki baleset után” – magyarázta a spanyol pilóta.
„Nem fogom kifogásként használni, de az is szerepet játszott, hogy hiányzott az utolsó két verseny ahhoz, hogy a nyakam és a testem hozzászokjon ezekhez az F1-es autókhoz. Egy hónapig nem teljesítettem versenytávot, és ez a pénteki balesettel kombinálva valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy nem tudtam 100 százalékig nyomni a biztonsági autós szakaszig.”
Bár nem érezte teljesen jól magát az autóban, Sainz annak nagyon örül, hogy végre eljutott a kockás zászlóig a kiábrándító időszak után.
„Nem mondanám megkönnyebbülésnek, de kellett már” – mondta. „Szükségem volt arra, hogy teljesítsek egy komplett versenytávot, hogy formába hozzam a testem, és ráérezzek az autóra használt gumikon. Még így is elkövettem pár hibát a futam során, mivel próbálgattam az autót, illetve saját magamat. De ami a lényeg, hogy teljesítettünk egy teljes versenytávot. A verseny bizonyos szakaszaiban igazán gyors voltam, jól éreztem magam a küzdelmek során, illetve az autóban is a Checóval megvívott harc közben, az ember így tudja, mit kell csinálnia az akkumulátorokkal, illetve a gumikkal. Szóval sikerült megértenem azt, hogy mit kell tennem a jövőben.”