Alonso a futam során, majd a leintést követően is kapott egy 5 másodperces időbüntetést, a második szankció miatt pedig a 9. helyről visszacsúszott a 11. pozícióba, így végül elesett attól a 2 ponttól, amit a pályán harcolt ki magának a vasárnapi versenyen. A spanyolt azért büntették meg utólag, mert a futam 52. körében átvágta a 14-es és 15-ös kanyarok alkotta lassítót, ez pedig jelentős hatással volt a mögötte érkezőkre.
Alonsót akkor Mick Schumacher, Esteban Ocon és Sebastian Vettel üldözte akkor, Schumacher pedig rendre használni tudta autójának DRS-rendszerét, annyira közel volt az Alpine pilótájához. Alonso viszont a kanyarlevágás után hamarabb tudott az érzékelési ponthoz érni, Schumacher így nem tudta nyitni a hátsó szárnyat, így a másik Alpine-nal érkező Esteban Ocon rögtön támadást is tudott indítani ellene.
Az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi azt mondja, csalódott a történtek miatt, szerinte ugyanis Alonso nem érdemelt büntetést, mivel az incidens után elemelte lábát a gázról – az ezzel kapcsolatos bizonyítékokat viszont nem tudták prezentálni a stewardoknak.
„Fernando kiábrándító verseny utáni büntetése miatt a hat pont helyett csak négyet szereztünk, egy jól megérdemelt kettős pontszerzéstől estünk el” – mondta csalódottan a szakember. „Ez most különösen nehéz elfogadni, mivel Fernando visszaadta a kanyarlevágás által nyert időt a kör során, és nem tudtuk bemutatni azt a bizonyítékot, ami tisztázta volna a helyzetet, mielőtt kiosztották a büntetést.”
„Ha lett volna lehetőségünk elmagyarázni, akkor meggyőződésünk, hogy Fernando megtarthatta volna a 9. helyet.”
Rossi azért is bírálta a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), amiért a pálya 14-es kanyarjában nem ütközést elnyelő gumifalakat, hanem betonfalakat telepítettek – Esteban Ocon pedig csúnyán összetörte versenyautóját a szombati edzésen.
„Esteban sajnos kihagyta az időmérőt, habár a megfelelő biztonsági intézkedésekkel, az autó valószínűleg rendben lett volna.”