A monacói versenyző a Historic Monaco Grand Prix elnevezésű eseményen ülhetett be a Ferrari 312B3-as kódjelű modelljébe, mellyel Niki Lauda versenyzett az 1972-es Forma-1-es idényben.
A monte-carlói pálya Rascasse nevű kanyarjában azonban Leclerc elveszítette uralmát autója felett, és háttal a gumifalnak ütközött. A baleset következtében Leclerc szerencsére nem sérült meg, az ikonikus Ferrari hátulja azonban csúnyán összetört.
Az eset után a Ferrari jelenlegi vb-éllovasa elárulta, nem működtek a fékek a Ferrariban, ez okozta a kínos incidenst.
„Elszálltak a fékek. Elszálltak a fékek! Fékeztem, a pedál felkeményedett és beesett” – mondta a történtek után a monacói. „Mázlim volt, hogy abban a momentumban történt, ha ugyanis egy másik helyen történik, az nem lett volna jó… Az a baj, hogy megijedtem. Teljesen normálisan érkeztem a kanyarba.”
Leclerc-nek eddig nem sok babér termett hazai versenyén, Monacóban: bár tavaly pole-t szerzett, végül el sem tudott rajtolni a versenyen.
„Amikor az ember azt gondolná, hogy már a világ minden balszerencséjét elszenvedte Monacóban, akkor jön az, hogy a Rascasse-ban szállnak el a fékjeid az egyik legikonikusabb Forma-1-es Ferrariban!” – mondta a fiatal pilóta.