A Monacóban eddig látottak alapján a Mercedes csak rövid időre dugta ki a fejét a vízből, már ami az idei autója „delfinezését” illeti. Az Ezüst Nyilak év eleje óta szenvednek az autó nagy sebességnél jelentkező pattogása miatt, amit a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra képesek voltak jelentősen csökkenteni. A barcelonai pályától merőben eltérő monacói vonalvezetésen azonban ismét jelentkezett a W13 legnagyobb problémája, amivel az első szabadedzésen különösen Lewis Hamilton küzdött. A hétszeres világbajnok egy ponton még könyökvédőt is kért a csapatától, amire reagálva Toto Wolff elárulta, most a futómű beállítása okozta a jelenséget.
„Szerintem futóműproblémánk van. A pattogás kapcsán van valami, ami az egész szezonban végigkísér minket. Néha az aerodinamika és a merevség kombinációjából fakad – ma a merevségről van szó” – kommentálta a csapatfőnök a történteket.
Wolff szerint a Mercedes képes lesz jó eredményt elérni Monacóban, feltéve, ha sikerül jó beállításokat találniuk. Az időmérő edzésig azon lesznek, hogy a pilóták számára elviselhetőbbé tegyék a W13 viselkedését.
„Úgy tűnik, az autónk teljesít, hiszen gyorsak voltunk. Talán a végén nem, amikor kemény gumikon hosszú etapokat mentünk. Összességében szerintem ez egy jó autó, egyszerűen most vezethetetlen” – tekintett vissza.
Hamilton könyökvédővel kapcsolatos kérését Wolff egy poénnal ütötte el. „Ha gyors, akkor bármilyen könyökvédőt a rendelkezésére bocsátunk. Folyamatosan tanulunk, egyre közelebb kerülünk a megoldáshoz” – tette hozzá.
Hamilton helyzete az általa futott körök alapján a második szabadedzésre sem javult. Az első gyakorláson 0,968 másodperces hátránnyal a tizedik helyen zárt, ami a második szabadedzésre 1,6 másodpercre és a tizenkettedik pozícióra nőtt. Csapattársa, George Russell mindkét edzésen jelentős előnyben volt hozzá képest.