Míg a tavalyi szezonban a két bajnoki rivális, Lewis Hamilton és Max Verstappen egyetlen versenyen sem kényszerült nullázni az autó műszaki okokból történő leállása miatt, addig idén a pontverseny élén csatázó Verstappen és Charles Leclerc hat forduló alatt már háromszor álltak ki vasárnap.
Úgy tűnik, a megbízhatóságnak idén a megszokottnál nagyobb szerepe lehet a világbajnokság alakulásában, és a Ferrarit irányító Mattia Binotto nem is veszi félvállról a helyzetet, különösen azután, hogy az előző hétvégén Leclerc az élről volt kénytelen kiállni az MGU-H és a turbó meghibásodása miatt.
„A megbízhatóság állandó aggodalom. Sohasem jelent semmi jót, ha valami történik a technikával” – mondta Binotto a szombati sajtótájékoztatón. „Mindig komolyan vesszük, utánajárunk az okoknak, és olykor egyszerű válaszokra lelünk. Van úgy, hogy csupán egy külső tényező, vagy szélsőséges körülmények okozzák a meghibásodást, más esetekben viszont komolyabb fejfájást okoz a megoldás.”
„Már eddig is nagy szerepe volt a megbízhatóságnak a bajnokság szempontjából, hiszen emiatt estünk ki Spanyolországban, de a Red Bullnak is volt már három műszaki gondja. És az egyik partnercsapatunk is eléggé érintett. A megbízhatósági gondok kijavítása nagy kihívást jelent, ráadásul általában nincs rájuk gyors, kézenfekvő orvosság. Szóval persze, aggódok a megbízhatóság miatt, de remélem, hogy Christian [Horner] még nálam is jobban!”
Partnercsapatként Binotto alighanem az Alfa Romeóra gondolt, ahol Valtteri Bottas több hétvégéjét is megkeserítették már a Ferraritól vásárolt hajtáslánccal adódó problémák. Monacóban a finn, illetve a Haast vezető Mick Schumacher is értékes edzésidőt veszített pénteken az MGU-H rakoncátlankodása miatt.
„Megtaláltuk a probléma gyökerét, és sikerült is kijavítanunk a következő versenyekre. De ez minden részlet, amit elmondhatok” – beszélt Binotto konkrétan a Leclerc-t Barcelonában sújtó hibáról, miközben Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatvezetője azt mondta, a motorhibákra nekik ügyfélként nincs ráhatásuk, ám biztos benne, hogy a Ferrarinál gyorsan orvosolni tudják a felmerülő gondokat.