Látványosan szétszakadt a mezőny a Forma-1-es Monacói Nagydíj levezető szakasza során, amikor a Mick Schumacher okozta piros zászlós megszakítást követően a verseny utolsó fele-harmada lényegében egy bokszkiállások nélküli sprintfutammá változott. A hetedik helyet elfoglaló Fernando Alonso ekkor döntött úgy, hogy közepes gumikra vált, ami a csapata számításai alapján nem bírta volna ki a futam végéig. A spanyol ezért extrém spórolásba kezdett, az utcai pályán körönként több másodperccel feltartva a mögötte autózókat.
„33 körrel a vége előtt nem volt elég gumink a verseny befejezéséhez. Sprintverseny volt két lehetőséggel: visszatesszük a futam elején használt kemény gumikat, vagy közepeseket használunk. A közepesek mellett döntöttünk, de a számításaink szerint azok nem bírtak ki 33 kört. Nem tudtuk, hogy célba tudunk-e érni, ezért az első 15 körben nagyon kíméltem őket, és a maradék 15-öt nyomtam meg, amikor szóltak Esteban [Ocon] büntetéséről” – magyarázta a kétszeres világbajnok a stratégiát.
Amikor arra terelődött a szó, a mögötte autózó Lewis Hamiltont mennyire frusztrálhatta a lassú tempó, úgy reagált: „ez nem az én problémám”. Hozzátette, a pálya karakterisztikáiból adódóan „elképesztően könnyű” volt maga mögött tartania az Alpine-nál gyorsabb Mercedest.
Alonso végül a hetedik helyen célba ért, ezáltal hat ponttal gazdagította csapatát.