Hamilton az edzésnap végén az autó pattogásának problémáját emelte ki, elmondása szerint ez okozta a legfőbb gondot a pénteki tréningeken. A hétszeres világbajnok késő délután kísérleti beállításokkal gurult pályára, elmondása szerint azonban azok nemigen váltak be.
„A legkeményebb dolog a mai napban a pattogás volt. Az egyenes végén nagyon komoly sebességeket érünk el, és talajt fog az autó. Ugyanazzal a problémával nézünk szembe, mint a legutóbbi versenyen” – mondta a hétszeres világbajnok. „A második edzésen kipróbáltunk valamit az autómon kísérleti jelleggel, és nem tűnt valami jónak, de legalább megpróbáltuk, és hasznos adatokat gyűjtöttünk.”
„Szombatra jó eséllyel visszatérünk az eredeti beállításokhoz. Nem tudok mondani egy konkrét területet, ami miatt 1,3 vagy 1,6 másodpercnyi a lemaradásunk az élmezőnyhöz képest. Úgy tűnik, az egyenesekben sokat veszítünk, de leszegett fejjel kell dolgoznunk ma este, és megoldást kell találnunk.”
Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója hozzátette: „Az első edzést melegebb körülmények között tartották, és ez jobb volt számunkra, mint a késő délutáni, ahol hűvösebb volt.”
„Ettől függetlenül viszont dolgoznunk kell azon, hogy javítsunk egy körön, illetve a hosszú etapokon is. Az egyensúly nem olyan komoly probléma, egyszerűen hiányzik a tapadás a kanyarokban, és az autó pattogása az egyenesekben kényelmetlen a versenyzők számára, ezért javulnunk kell.”
„A végsebességünk szintén nem túl rózsás, de ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy az autó leér az egyenesekben. Feltettünk pár új elemet is az autóra, szóval megnézzük, hogy ezek hozzájárultak-e a problémáinkhoz. Összességében nem vagyunk jó helyzetben, ezért inkább alapvető javulásra van szükség, mintsem szokásos finomhangolásokra.”