A maranellói gárda jó eséllyel pályázott a győzelemre Bakuban, hiszen Charles Leclerc a pole pozícióból, Carlos Sainz pedig a 4. helyről vágott neki a versenynek. Utóbbi versenyző egy hidraulikai probléma miatt már a 9. körben kiesett, míg Leclerc az élről volt kénytelen kiállni a 20. körben motorprobléma miatt.
Mattia Binotto csapatfőnök a futamot követően arról beszélt, korai volna még az okokról beszélni – előbb alaposan meg kell vizsgálniuk a történteket.
„Ki kell még elemeznünk, meg kell értenünk. Azt gondolom, a két autón eltérő problémák merültek fel. Carlos esetében a hidraulikus rendszert vizsgáljuk meg, és remélhetőleg azonosítani fogjuk a problémát” – magyarázta a szakember. „Charles esete más jellegű, egyértelműen a motorral kapcsolatos, szerintem ez elég nyilvánvaló a füst alapján.”
„Hogy olyasvalamiről van szó, amivel találkoztunk korábban? Kétlem, de lehet, hogy igen, ezért azt is megvizsgáljuk, mi történt a partnercsapatainknál.”
Az Alfa Romeo versenyzője, Guanyu Zhou, illetve a Haas pilótája, Kevin Magnussen ugyanis szintén műszaki hiba miatt esett ki a versenyen.
„De kétlem, hogy pusztán a telemetriai adatok alapján egyértelmű választ kaphatunk a problémára” – folytatta Binotto. „A komponenseket visszautaztatjuk Maranellóba, és mint mindig, szétszedjük őket, és megpróbáljuk megérteni a gondokat, illetve amilyen hamar csak lehet, megoldást találni rájuk.”
„Hogy a minőséggel, a megbízhatósággal, vagy a használattal volt-e gond? Nem tudom még. De az nem kétséges, hogy amikor ennyi megbízhatósági gond van, az aggasztó.”
„Azt tudom, hogy a teljesítmény szempontjából az erőforrás újratervezése kapcsán fantasztikus munkát végeztünk. De ez azt is jelenti, hogy a produktum kapcsán még mindig nagyon kevés tapasztalattal rendelkezünk, és persze a megbízhatóság tekintetében is fejlődésre van még szükség.”