Bár a szezon első nyolc időmérőjéből hetet megnyert (és hat futamot kezdett az élről), a montreali szombat a legkevésbé sem Leclerc-ről szólt, a monacóit ugyanis a rajtrács végére száműzte a tény, hogy a Ferrari az elmúlt hetek meghibásodásai után már olyan motorelemeket épített az autójába, amelyek büntetést vonnak magukkal.
Leclerc-nek azonban így is volt miért küzdenie, hiszen rajta kívül az AlphaTaurinál Yuki Tsunoda is ugyanígy a rajtrács végére került motorcsere miatt, a kettőjük közötti sorrendet pedig az határozta meg, hogy melyikük végez előrébb az időmérőn. A japán nem erőltette túl, a Q1-ben ugyan pályára hajtott, de nem jutott tovább, míg Leclerc sikerrel vette ezt az akadályt, és a Q2-ben fejezte be az időmérőt. Ennek értelmében a 19. helyről vághat neki a futamnak.
„Ez a legjobb rajthely, amit ezen a hétvégén elérhettünk” – nyugtázta a Ferrari pilótája. „A legfontosabb, hogy az autó jó érzést nyújt, és hogy megtehettem vele még ezt a pár kört a verseny előtt. Egy pozíciót nyertünk azáltal, hogy Yuki előtt végeztünk – nem sok, de egy ilyen hétvégén minden apró részlet segíthet.”
A Ferrari versenyigazgatója, Laurent Mekies kifejtette, miért ezt a hétvégét választották az elkerülhetetlen motorcserés rajtbüntetés bevállalására. „Itt Montrealban az előzés nem olyan nehéz, mint más pályákon – még ha pénteken láttuk is, hogy azért nem is annyira egyszerű. Emellett gyakran történnek balesetek, biztonsági autós beavatkozások, amelyek szintén lehetőséget nyújtanak arra, hogy előrébb jussunk” – magyarázta a francia mérnök.