A múlt hétvégi Kanadai Nagydíj utolsó harmadában Carlos Sainz vezette a futamot Max Verstappen előtt, amikor a bokszból kihajtó Yuki Tsunoda hibázott és a kettes kanyarban falnak ütközött. A Forma-1 ellenőrző testülete, az FIA először csak sárga zászlóval reagált a veszélyre, és csak némi idő elteltével küldte pályára a biztonsági autót. A többi csapathoz hasonlóan a Ferrari is kerékcserére akarta felhasználni a lehetőséget, ám Mattia Binotto szerint nem sokon múlt, hogy ezt elszalasszák. Sainz majdnem elhaladt a bokszbejárat mellett, amikor hivatalossá vált a biztonsági autós periódus.
„Szerintem nagyon sokáig tartott, mire döntöttek a biztonsági autóról. Ekkor Carlos vezette a futamot, aki épp a hosszú egyenes végén, az utolsó kanyarnál járt. A csapat nagyon jól reagált, ahogy a versenyzőnk is. Azt hiszem, egyetlen másodpercünk volt dönteni, és ez sikerült. A megfelelő reakciók nélkül Carlos nagyon rossz és nehéz helyzetben találta volna magát. Gyorsabb helyzetfelismerésre van szükség, mert az én szememben nagyon sokáig tartott a döntés” – célzott az FIA munkájára.
A bokszkiállást követően Sainz friss gumikon eredt a futam vezetését megöröklő Verstappen nyomába, ám megelőzni nem tudta őt. Binotto szerint nehéz eldönteni, hogy Sainz a biztonsági autó nélkül, régebbi gumikon jobb esélyekkel szállt volna-e harcba a futamgyőzelemért.
„Tudjuk, hogy a hatékony védekezés érdekében nagyon gyorsnak kellett volna lennie. 17,4 körüli időkre lett volna szüksége, mert Max gyorsan érkezett. Kétségkívül szoros lett volna. Lewis [Hamilton] miatt is mérlegeltük a kiállás vagy nem kiállás kérdését, mert a friss gumikon ő is nagyon gyors volt mögöttünk.”
Sainz végül szorosan Verstappen mögött a második helyen ért célba. Binotto számára nem volt meglepetés a spanyol pilóta látványos tempója, amivel Kanadában megmentette a Ferrari becsületét.
„Carlos egyre magabiztosabb és folyamatosan gyorsul. Jó látni, hogy ma legalább olyan gyors volt, mint Max” – kommentálta a futam leintését követően.