A Mercedes kezdi megérteni a saját autója működését - F1VILÁG.HU

A Mercedes kezdi megérteni a saját autója működését

HIRDETÉS
Lewis Hamilton a második helyen zárta a Brit Nagydíj edzésnapját, ami ígéretes kezdés az F1-es konstruktőri címvédők számára. Andrew Shovlin mérnökigazgató értékelte a pozitív fejleményeket.
2022 Canadian Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images Lewis Hamilton

Beletelt jó néhány versenyhétvégébe, de a Mercedes Formula-1-es istállója háza tájáról végre egyre több bizakodó nyilatkozat lát napvilágot. Az Ezüst Nyilak sokat küzdöttek a W13-ra keresztelt idei konstrukciójukkal, de a kemény munkának lassan beérik az eredménye: a Brit Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton 0,163 másodperccel zárt a leggyorsabb kört autózó Carlos Sainz mögött, amit Andrew Shovlin mérnökigazgató az alábbi szavakkal értékelt.

Úgy tűnik, sikerült javulnunk, mert pénteken általában nem szoktunk az élmezőny közelében lenni. Gyanítom, hogy a Ferrariban és a Red Bullban van még potenciál, de a hosszú etapunk is bátorító volt, ezek szépen kiegészítik egymást. Hosszú etapokon az élcsapatokhoz képest általában fél másodpercnyi, vagy talán még több a lemaradásunk, de úgy tűnik, itt nem ez a helyzet” – fogalmazott.

A Mercedesnél már a hétvége előtt arról beszéltek, hogy az átlagosnál simább silverstone-i aszfalt kedvező lehet számukra, és ezt hangsúlyozta ki Shovlin is.

„Valószínűleg részben az aszfalt simasága is közrejátszik” – magyarázta a csapat javulását a szakember. „Sok munka vár még ránk, a pattogás jelentős, nagy sebességnél pedig jelenleg bizonytalan az autó. Mindenesetre reméljük, hogy a fejlesztések a jó irányba mozdítottak el minket.”

A konstruktőri címvédő alakulat előrelépése azonban nem csak a pálya jellegzetességein múlt. A csapat alaposan átszabott autóval érkezett a legendás futamra, többek között a padlólemezt, valamint az első és hátsó szárnyat is átalakították. Shovlin úgy érzi, a mérnökök most már jobban átlátják, hogyan hozható ki több teljesítmény a körülményesen viselkedő W13-asból.

„Magunk mögött hagytunk három alacsony sebességű, egyenetlen pályát, ahol tudtuk, miért szenvedünk. Ami bátorító, hogy most már nem csak azt értjük, miért vagyunk lassúak, hanem azt is, hogyan válunk gyorsabbá. Így megpróbálhatunk javítani a helyzeten.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes kezdi megérteni a saját autója működését
Colapinto rajthoz állhat Las Vegasban!
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!