A Mercedesnek nem derogál a Red Bulltól másolni - F1VILÁG.HU

A Mercedesnek nem derogál a Red Bulltól másolni

HIRDETÉS
Fontos, hogy elismerjék, ha valamit elrontottak, és akár a legádázabb rivális megoldásait leutánozni, ha ez vezet a legjobb eredményhez – mondja Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója a csapat idei útkeresése kapcsán.
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 01, 2022 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Bár az előszezoni teszteken még a Mercedes volt az a csapat, amelynek technikai újítása láttán a legtöbben felhúzták a szemöldöküket, hiszen a konstruktőri címvédők autóiról szinte teljesen eltűntek az oldalszekrények, végül mégsem az ő megoldásuk bizonyult a csodafegyvernek az új szabályok által meghatározott érában.

A szezonkezdet óta a Red Bull autója az, amelynek egyes megoldásait a leginkább igyekeznek leutánozni a riválisok – ennek kimagasló példája volt az Aston Martin, amely Barcelonában olyan oldalszekrénnyel rukkolt elő, amely megszólalásig hasonlított a Red Bulléra, és egy időre a szabálytalan adatáramlás gyanúját is felébresztette az energiaitalosokban.

A Mercedesnél nyíltan beszélnek arról, hogy elképzelhető, hogy számukra is eljön majd a pillanat, amikor a Red Bull bizonyos megoldásainak, különösen a padlólemez lemásolása mellett teszik le a garast.

„Valószínűleg nem a karosszéria, vagyis az autó látható része jelenti a fő különbséget, inkább a padlólemez dizájnja. Ezen a téren elemezzük jelenleg a lehetőségeinket. Azt nem árulom el, hogy milyen irányba indulunk, de a Red Bull megoldása is egy a lehetőségek közül” – idézi Elliottot a Motorsport. „Szerintem butaság lenne, ha nem lenne meg bennünk ez az alázatosság, a képesség annak elismerésére, hogy talán mi nyúltunk mellé. Butaság lenne, ha nem néznénk körbe, hogy mások ezt hogyan oldották meg. És itt nem is csak a Red Bullról van szó, a teljes mezőny megoldásait átvizsgáljuk, hogy kiderítsük, számunkra mi és miért tűnik érdekesnek.”

A 2022-es szezon slágerproblémájával, az autók delfinezésével a Mercedes küzd a legjobban, amely jelenség minden erőfeszítésük ellenére kisebb-nagyobb mértékben minden pályán jelentkezik, ha pedig az autó jelenlegi konstrukciójával nem sikerült ezt megszüntetniük a teljesítmény beáldozása nélkül, akkor kénytelenek lesznek másik utat választani.

„Először meg kell határoznunk a saját autónk kapcsán, hogy mit szeretnénk látni a légáramlatokkal, majd ennek tudatában fejleszteni a karosszériát” – folytatta a szakember. „Ekkor megbecsüljük, hogy mi történtik a levegővel a Red Bull karosszériája körül, és feltesszük a kérdést, hogy vajon miért történik. Ugyanezt megtesszük a többi csapat autójával is, ezek után pedig kirajzolódik, mit tudunk közülük mi is hasznosítani.”

Lehet, hogy még idén változni fog az autónk. Lehet, hogy a jövő évre fog változni. És az is lehet, hogy kitartunk a jelenlegi koncepciónk mellett. Ezekre a kérdésekre keressük most a választ.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedesnek nem derogál a Red Bulltól másolni
Mercedes-show Las Vegasban: Russell győzött, Verstappen négyszeres világbajnok!
Colapinto rajthoz állhat Las Vegasban!
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!