Virtuálisan fejleszti autóját a McLaren, a gyártásra nincs pénz - F1VILÁG.HU

Virtuálisan fejleszti autóját a McLaren, a gyártásra nincs pénz

HIRDETÉS
Furcsa helyzet állt elő a McLaren Forma-1-es istállójánál, ahol a költségvetési korlátozás miatt úgy zajlik az idei és a 2023-as autó fejlesztése, hogy közben alig gyártanak le új alkatrészeket.
Lando Norris, McLaren MCL36, is returned to the garage

Az utóbbi hetek során visszatérő téma volt a McLaren háza táján a Forma-1-es költségvetési sapka és annak következményei. Ahogy arról már Zak Brown is nyilatkozott, a jelenlegi számítások szerint ők lehetnek az egyik csapat, amely az egyre növekvő infláció következtében év végére megszegheti az idei 141,2 millió dolláros korlátozást. Ennek elkerülése érdekében a vezetőség szigorú szabályokat hozott, például jelentősen korlátozták az autó fejlesztésére szánható összeg mennyiségét. Azonban érdekes módon ez nem azt jelenti, hogy a fejlesztések minden szakasza szünetel: James Key technikai igazgató elárulta, virtuálisan most is zajlik az autók teljesítményének javítása.

„Úgy tűnhet, a szezon már régóta tart, pedig még csak tíz versenyen vagyunk túl, vagyis féltávnál sem járunk. Még mindig sokat tanulunk az új autókról és a háttérben zajló 2023-as felkészülésről. Jövőre is bármi felhasználható lesz, amit idén kifejlesztünk. Olyan új tudásra teszünk szert, amit a 2023-as autón kamatoztathatunk. Ez nyilván már rég fejlesztés alatt áll. Azt majd meglátjuk, hogy az ideit meddig tudjuk fejleszteni. A költségek jelentős növekedése problémát jelent. Ha pontosan a költségplafon szintjén akarunk működni, akkor előbb-utóbb muszáj lesz behúzni a kéziféket.”

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint sok tényezőn múlik, mikor viszik pályára a következő adag új alkatrészt.

„Ez nem feltétlenül csak a költségplafonon múlik. Az is számítani fog, mit csinál a többi csapat. Jelen pillanatban csak magunkra és a minket körülvevő világra koncentrálunk, beleértve költségplafonból eredő, a szélcsatornát illető korlátozásokra, amelyek az utóbbi évekhez képest jelentősek. Ki kell találnunk, mikor éri meg a leginkább pénzt költeni az alkatrészek legyártására. Csapatként úgy gondoljuk, még mindig jó stratégiával rendelkezünk ahhoz, hogy év végéig a konstruktőri negyedik helyért harcolhassunk. Ez a legfontosabb célunk, hiszen az erős ellenfeleket figyelembe véve óriási eredmény lenne, ha meg tudnánk ismételni ezt az eredményt” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Virtuálisan fejleszti autóját a McLaren, a gyártásra nincs pénz
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!