Mivel Ausztriában az idei szezon második sprintfutamos hétvégéjét rendezik, az időmérő edzést a szokásostól eltérően már pénteken megtartották, a végeredmény pedig a szombati sprint rajtsorrendjét határozza meg. A mezőnyt kedvező időjárási körülmények fogadták a Red Bull Ringen, ahol az első szabadedzésen Max Verstappen volt a leggyorsabb Charles Leclerc és George Russell előtt.
Q1
Az időmérő első szakaszában kezdetben a két Ferrari állt az élen, igaz, Carlos Sainz mért körét az utolsó kanyar kiszélesítése miatt törölték. Hamarosan aztán érkeztek a Red Bullok is, és a spanyolhoz hasonlóan járt Max Verstappen is, aki ugyanúgy a 10-es kanyarban fordult egy kicsit szélesen. 6 perccel a Q1 leintése előtt Lewis Hamilton állt az élen Sergio Perez és Fernando Alonso előtt, Verstappennek pedig ekkor még nem volt mért köre. A holland aztán odatette magát, és végül bő 2 tizedmásodperccel megelőzte Hamiltont, pillanatokkal később azonban érkezett a két Ferrari, és Leclerc vezetésével az élre is ugrottak az olaszok. Az utolsó másodpercekben komoly csata zajlott a továbbjutó helyekért, Pierre Gasly éppen hogy bejutott a Q2-be, nem volt viszont ennyire eredményes Daniel Ricciardo, Lance Stroll, Guanyu Zhou, és Sebastian Vettel sem. Sőt, a négyszeres világbajnok utolsó köridejét törölték is pályakiszélesítés miatt, így csak a 20. helyen zárt.
Q2
A Q2-ben is tovább folytatódott a küzdelem a Red Bull és a Ferrari között, a két topcsapat küzdelmébe azonban igyekezett beleszólni a Mercedes is: az első percekben Lewis Hamilton állt az élre, néhány századmásodperccel megelőzve a világbajnoki címvédő Verstappent, a hajrában azonban Leclerc átvette a vezetést, Verstappen pedig feljött a 2. helyre. Hamilton a 3. legjobb idővel jutott tovább a Q3-ba, megelőzve Sainzot, Russelltt és Perezt. Az utolsó bejutó helyeket Kevin Magnussen, Esteban Ocon, Fernando Alonso és Mick Schumacher kaparintotta meg, kiesett tehát a két AlphaTauri, Alex Albon, Valtteri Bottas és Lando Norris. Pierre Gasly kiesése 9 ezredmásodpercen múlt.
Q3
Az időmérő utolsó szakaszában megfutott első gyorskörök alapján Verstappen került az élre, megelőzve Leclerc-t és Sainzot, míg Sergio Perez a 4. pozícióból várhatta a mindent eldöntő hajrát. Bő 5 perccel a vége előtt azonban piros zászlóval meg kellett szakítani az időmérőt, Lewis Hamilton ugyanis nagyon csúnyán összetörte a Mercedest a spielbergi pálya 7-es kanyarjában. A brit pilóta szerencsére sértetlenül szállt ki versenygépéből. Az időmérő jó néhány perc kényszerpihenő után folytatódhatott, ám nem sokáig, a pálya utolsó kanyarjában ugyanis a másik Mercedesszel versenyző George Russell is hibázott, és ő is a gumifalnak ütközött, így ismét előkerültek a piros zászlók. A pole pozíció sorsának eldöntésére végül alig két és fél perce maradt a versenyzőknek, utolsó nekifutásra pedig a Ferrarik parádés köröket raktak össze, Charles Leclerc ugyanis az élre állt, Carlos Sainz pedig feljött a 2. helyre. Az utolsó utáni pillanatban azonban Max Verstappen két gyenge szektor után a pálya utolsó szakaszán pazar teljesítményt nyújtott, és 29 ezredmásodperces előnnyel megszerezte a rajtelsőséget a Red Bull Ringen.
A szombati sprintfutamon tehát Leclerc rajtolhat a 2., Sainz pedig a 3. helyről. Sergio Perez a 4., George Russell pedig az 5. rajtkockát csípte el. Perez időmérős eredménye mindazonáltal veszélyben van, a Q2-ben ugyanis a gyanú szerint kiszélesítette az egyik kanyart.
Az időmérő edzés végeredménye: