Mind Lewis Hamilton, mind George Russell balesetet szenvedett a pénteken megtartott időmérő edzésen. Kettejük közül a hétszeres világbajnok bukott nagyobbat, az ő versenyautóját lényegében a nulláról kellett újjáépítenie a Mercedesnek.
A pénteki incidensekben mindkettejük hátsó szárnya megsérült, az Osztrák Nagydíjra felkészített alacsony légellenállású specifikációból pedig csak egyetlen tartalék volt – ezt végül Hamilton kapta, mivel ő végzett hátrébb a mezőnyben, tehát neki kellett több előzést végrehajtani.
A Mercedesnek ráadásul padlólemezből is csak egy tartaléka volt, ezért a szombati sprintfutam előtt Russell és Hamilton sérült padlólemezéből kellett összeraknia egy használhatót. Végül mindkét versenyző autója elkészült, így rajthoz tudtak állni a sprintfutamon, majd a vasárnapi versenyen is.
A csapat technikai igazgatója, Mike Elliott elárulta, nagyon féltek attól, hogy valamelyik versenyautójuk a szombati sprintfutamon is megsérül – ez ugyanis azt jelenthette volna, hogy nem tudnak rajthoz állni a vasárnapi versenyen.
„Ha két autód is összetörik, onnantól kezdve nagyon nehézzé válik a hétvégéd” – mondta Elliott. „Nagyon sok kár keletkezett az autókon, megsérültek a padlólemezek, mindkét hátsó szárny, és elég komoly károk keletkeztek a felfüggesztésben is. Lewis autójának első szárnya is sérült, és némi esztétikai sérülés is keletkezett az alvázon.”
„Szóval keletkeztek olyan károk, amiket meg tudunk oldani, de olyanok is, amiket nem tudunk orvosolni egy hétvége során. Ez azt jelentette, hogy Lewis autóját abszolút a nulláról kellett újjáépítenünk, és egyúttal próbáltunk egy padlólemezt csinálni a kettőből. Egy teljes tartalékunk volt, és a legtöbbet kellett kihoznunk a két törött padlólemezből, hogy építsünk még egyet.”
„Mivel újjá kellett építenünk az autókat, a beállításokat is újra kellett hangolni, és nagyon kevés időnk volt a második edzésen erre – és ez mindig kompromisszumokkal jár” – magyarázta a szakember. „És miután ennyire megsérült a két autó pénteken, a versenyzők abba a helyzetbe kerültek, hogy amennyiben összetörik az autót a sprintfutamon, könnyen lehet, hogy nem tudunk rajthoz állni vasárnap. Ezek mind tényezők voltak, és bizonyos szempontból hátráltatták a hétvégénket.”
A parc ferme szabályok miatt a Mercedesnek kevés ideje volt arra, hogy megjavítsa az összetört autókat, ám végül időben elkészültek a szerelési munkálatokkal, így sem Russellnek, sem Hamiltonnak nem kellett a bokszból indulnia a sprintfutamon.
„Talán látták, hogy 5 perccel a második edzés kezdése után tudtuk pályára küldeni George-ot, Lewis esetében pedig a tréning felénél jártunk már. Rengeteg munkába telt, mire felkészítettük az autókat, Lewis esetében pedig olyan sok kár keletkezett a kasztnin… valójában csak esztétikai károk, de olyanok, amilyeneket nem tudtunk csak úgy orvosolni, szombat reggel lényegében a nulláról kellett felépítenünk az autót.”
„Be kellett újra szerelni a motort, a váltót, az összes felfüggesztést, az összes rendszert, ami körülveszi a kasztnit, mindent a helyére kellett tenni. A szerelőknek pedig szombat reggel három és fél óra alatt sikerült ezt megcsinálni. Ez lenyűgöző eredmény, és le a kalappal előttük azért, hogy pályára tudtunk gurulni a második edzésen.”