A Paul Ricard-i hétvégén Eduardo Freitas tölti be a versenyigazgatói posztot, ám helyetteseként a helyszínen van Niels Wittich is, így a hétvége ideális alkalomnak bizonyult arra, hogy a pilótákkal közösen átbeszéljék az elmúlt nagydíjhétvégék egyes ítéleteit, amelyek következetessége kapcsán többen is kifogást emeltek.
A péntek esti eligazításon előkerült egy felvétel az egy hónappal ezelőtti Kanadai Nagydíjról is. A futam végén Fernando Alonso többször irányt változtatva védekezett Valtteri Bottas ellen, amiért a spanyol öt másodperces időbüntetést kapott. Az Alpine pilótája azóta többször is felhozta ellenérzéseit az ítélettel kapcsolatban, ám az Autosport beszámolója szerint amikor most lejátszották az esetet a pilótáknak, hangos nevetés kísérte Alonso védekezési stílusát. Amikor szavazásra bocsátották az ügyet a versenyzők között, csak ketten képviselték azt az álláspontot, hogy az incidens nem érdemelt volna büntetést – maga Alonso és csapattársa, Esteban Ocon.
A két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíj kapcsán a többség egyetértett abban, hogy George Russell megérdemelte a büntetést a Sergio Perezzel való koccanás miatt, és abban is, hogy a büntetlenül hagyott Alexander Albont is ugyanilyen szankcióban kellett volna részesíteni a Sebastian Vettellel szembeni hasonló vétségéért – itt még maga a thaiföldi pilóta is vétkesnek tartotta magát.
A jelenlegi versenyhétvége kapcsán a bokszutcai sebességlimit meghosszabbítása jelentette a fő vitatémát. Az FIA úgy döntött, hogy idén később fog véget érni a 60 km/órával teljesítendő szakasz, mint a korábbi években: ahol előzőleg már a gázra léphettek a pilóták, még az F1 által nem használt bokszépületek találhatók, a versenyigazgatók pedig a biztonság érdekében határoztak úgy, hogy idén még ott is érvényben maradjon a sebességlimit. Emiatt 3-4 másodperccel hosszabbak lesznek a bokszkiállások, ami az egy kerékcserés taktika felé terelheti a csapatokat.
A pilóták viszont amiatt emeltek szót, hogy szerintük az intézkedés máshol teremthet veszélyes helyzeteket, hiszen így a korábbinál jóval alacsonyabb tempóval érkeznek ki a bokszutcából a pályára, ahol mások versenytempóban haladnak. A balesetveszély mérséklése céljából az FIA egy új LED-táblát helyezett a bokszkijárathoz, amelyen egy világító nyíl jelzi a pályán érkezők számára, ha egy autó lassú tempóban éppen érkezik a bokszutcából.
Egy másik ügyben ezúttal is Sebastian Vettel volt a leghangosabban felszólaló, ám a német sikeresen érvelt a versenyzők érdekében, így Freitas szombatra elrendelte, hogy az 5-ös és a 15-ös kanyarokból eltávolítsák a magasított kerékvetőket, amelyeket eredetileg a Porsche-szuperkupa miatt helyeztek le, ám a rájuk hajtó formulaautók számára balesetveszélyt hordoznak.