Mivel a spanyol utolsó soros rajtpozíciója a motorkomponensek cseréje miatt már az időmérő előtt biztos volt, csak egyetlen ok maradt arra, hogy miért menetelt el mégis a kvalifikáció utolsó szakaszáig.
„A kezdetektől fogva az volt a terv, hogy bejussak a Q3-ba, és aztán ott szélárnyékot adjak Charles-nak. Noha nem gyakoroltuk előre, azért nagyjából tudtam, hogyan kell jó szélárnyékot nyújtani, és végül minden jól is alakult” – mondta Sainz, aki ugyanakkor a Q3-ig tartó útja során csak még jobban megbizonyosodott róla, hogy ezen a hétvégén a büntetés nélkül szárnyalhatna a mezőny elején.
„Egész hétvégén nagyon gyors voltam, amit a Q2-ben elért köridőm is bizonyít, így egy kicsit frusztráló, hogy nem lehetek ott elöl egy olyan hétvégén, amelyen igazán összhangban érzem magam az autóval. Charles-nak holnap egyedül kell megvívnia a csatát Max ellen, de szerintem képes lesz rá. Az autónk minden pályán gyors, így a legfontosabb a jó rajt és a helyes stratégia megválasztása lesz – erről pedig a csapat gondoskodni fog.”
Azzal kapcsolatban, hogy Leclerc-nek a futamon taktikailag nehezebb dolga lesz, hiszen egyedül kell megvívnia a győzelemért a két autóval mögötte leselkedő Red Bull-lal, Sainz nevetve egy viccesnek szánt, de az elmúlt hetek alapján talán némi iróniát is tartalmazó megjegyzéssel válaszolt: „Inkább könnyebb lesz neki, hogy én nem leszek ott!”
„A csapat idén elég sok kritikát kapott a stratégia miatt, de amit ma csináltunk, az megmutatja, hogy milyen összetartóak vagyunk, jól kijövünk egymással, remek a hangulat, és készek vagyunk segíteni egymást.”