Charles Leclerc szerint nagy hibát követett el a Ferrari a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, amikor a 39. körben kemény keverékeket szerelt az autójára. A monacói pilóta az élről állt ki a második kerékcseréjére, és időben vissza is hajtott a pályára a felzárkózó Max Verstappen elé, ám akkora gumihátrányba került a riválisával szemben, hogy Verstappen könnyedén megelőzte őt. Leclerc a sajtó előtt kihangsúlyozta, ha rajta múlik, csak sokkal később cserél kereket.
„Mondtam, hogy a közepeseken a lehető legtöbbet akarok menni. Meg kell értenünk, hogy miért akartuk a keményeket. Én nyilvánvalóvá tettem, mit szeretnék, mégis nagyon korán kiálltunk a keményekért.”
Nyers tempót tekintve Leclerc egyértelműen esélyes volt a futamgyőzelemre, de mindez semmit sem számított a stratégia miatt. A kemény keverékek annyira rossz döntésnek bizonyultak, hogy 15 kör után a csapat stratégiát váltott, és egy újabb kiállással lágyakat szerelt fel Leclerc autójára.
„Közepeseken nagyon jó volt a tempónk, de a keményeken aztán mindent elveszítettünk. Mindenki másnál több kiállásunk volt. Ezzel húsz másodpercet veszítettünk, a keményeken pedig körönként egyet, ami óriási veszteség.”
Az utoljára felszerelt lágyakon Leclerc szemcsésedéssel küzdött, de elmondása szerint a keményeknél még ez is jobbnak érződött. Érzése szerint a második bokszkiállását időzítették rosszul, azon ment el minden. Szerinte a csapata a tizedik helyről felzárkózó Max Verstappen stratégiájára reagált a korai cserével, amit utólag egyértelműen hibának tart.
„A második etapnak hosszabbnak kellett volna lennie. Az elsőről a megfelelő időben váltottunk, akkor helyesen döntöttünk. A másodikat nem tudom, miért zártuk ilyen rövidre. Szerintem Verstappenék helyeztek minket nyomás alá, de erre nem lett volna szabad reagálnunk, mert ott minden félresiklott” – tette hozzá.
Leclerc hátránya immár 80 pont a világbajnokságot vezető Verstappen mögött.