A francia pilóta az incidens miatt csak a 19. pozícióban végzett a kvalifikáción, nem jutott tehát a Q2-be, csapata pedig úgy döntött, a történtek után kicseréli a V6-os erőforrást a francia pilóta autójában, így Gasly végül a bokszból rajtolt a Hungaroringen. Legjobb időmérős körét azért törölték, mert a pálya 5-ös kanyarjában állítólag túl szélesen fordult, a fiatal pilóta azonban továbbra is úgy gondolja, nem feltétlenül így történt.
„Még mindig elég dühös vagyok emiatt” – mondta a francia pilóta. „Mert az alapján, amit én láttam, az általam látott emailek alapján nagyon vitatható, hogy a pályán voltam-e, vagy sem. Hasonló dolog történt Yukival [Tsunoda] és Checóval [Perez] is, és a belső kamerás felvételek alapján egyértelműen a pályán voltak. De ez van.”
„Mivel a mezőny végéről rajtoltunk, örömmel próbáltam megérteni egy kicsit jobban a csomagunkat, mert jelenleg tudjuk, hogy nem nyújtunk olyan teljesítményt, mint kellene. Még most sem az igazi, de legalább láttunk már néhány pozitív jelet a teljesítménnyel kapcsolatban.”
Gasly végül a 12. helyen futott be a Magyar Nagydíjon, elmondása szerint azonban a verseny reggelén hosszasan értekezett a versenyigazgatókkal arról, hogy hogyan is lehetne jobban ellenőrizni az efféle kihágásokat. Az AlphaTauri pilótája elárulta, az ő esetében csupán a zárt láncú kamerarendszer felvételei álltak a versenyirányítás rendelkezésére.
„40 percet eltöltöttem Nielsszel és Eduardóval vasárnap délelőtt, próbáltam megvitatni a dolgot velük, és olyan megoldást találni, amivel mindenki elégedettebb. Momentán rengeteg munkájuk van. Nem könnyítik meg a saját életüket. Egyértelmű, hogy a Hungaroring 5-ös kanyarjában nincsenek meg a megfelelő eszközeik, hogy a lehető legfairebb módon ellenőrizzék ezt.”
„A jövőbeli megoldásokról beszéltünk, hogy találjunk egy következetesebb módot az ellenőrzésre, és megbizonyosodjunk arról, hogy a helyes irányba haladunk. Nagyon nyitottak voltak, és szerintem számítottak a visszajelzésre. Beszélni fogok az összes versenyzővel is, hogy lássuk, a következő hetekben tudunk-e valamilyen javaslattal előállni.”
„A zárt láncú kamerarendszert használták, az én esetemben nem volt semmi más. Checónak megvoltak az onboard-felvételei. Nekem sisakkamerám volt, és valamiért nem lehetett más kamera, hogy ellenőrizzék, a pályán voltam-e, vagy sem. Láttam a felvételeket, és számomra vitatható volt az eset.”
„Én úgy gondolom, hogy vagy megvannak a megfelelő eszközeid, hogy fair módon ellenőrizd ezt, vagy ilyen helyzetben nem is kellene. És erről értekeztünk. Tudom, hogy a jövő évre vonatkozóan már vizsgálnak különféle lehetőségeket, de sajnos idén én fizetem meg az árát annak, hogy ilyesmi történik.”