Míg a szezon első futamain a Mercedest az autó teljesítménye alapján még csak a középmezőny elejéhez lehetett sorolni, nyárra egyértelműen visszaküzdötte magát az élmezőnybe, és még ha 2022-ben győzelme továbbra sincs, olykor már egyenrangú ellenfele a Red Bullnak és a Ferrarinak.
A csapat mérnökigazgazója, Andrew Shovlin elmondása szerint a W13-as modell működését továbbra sem sikerült teljesen megfejteniük, ám a sorozatos dobogós eredmények azt mutatják, hogy jó irányba haladnak a fejlesztésekkel.
„Az autó viselkedése kifejezetten bosszantó amiatt, hogy olykor egy-egy pillanatra megmutatja számunkra azt a teljesítményt, amit elérhetnénk, és amelyről emiatt nagyon nehéz lemondanunk. Mérnöki szempontból egyszerűen beszippant minket” – idézi a szakembert a Motorsport. „Nehezen megérthető autóról van szó, a problémáinak egy része pedig egyszerűen abból adódik, hogy nem elég a leszorítóerő. Egy kicsivel nagyobb leszorítóerőre és motorerőre lenne szükségünk, de biztató, hogy már a helyes irányban haladunk.”
„Hasznos az a tapasztalat is, hogy a karcsú karosszéria a versenyeken jól működik. Erre pedig jó alapként tekinthetünk a további fejlesztések során. Hatékonyabbak leszünk, ha a rendelkezésünkre álló autó köré építkezünk, mintha valaki más dizájnját utánoznánk.”
A Mercedes javulásának leginkább szemmel látható jele, hogy a pattogás, ami a májusi és júniusi utcai versenyeken még rendkívüli módon megkeserítette a versenyzők életét és visszavetette az autó tempóját, szinte teljesen eltűnt.
„Ha belegondolunk, csak néhány versennyel ezelőtt volt, hogy még összevissza pattogtunk Montrealban, Bakuban és Monacóban. Ehhez képest most ha a versenyzőink pattogásról beszélnek, az alatt azt értik, hogy csak az egyik kanyar egy pontján tapasztalták egy kis mértékben” – mutatott rá Shovlin, aki szerint ez az oka annak, hogy az autó eddig látványtalan időmérős tempója is javult.
„A dupla dobogók és a pole-pozíció mind olyan eredmények, amelyekről az év korábbi részében még csak álmodhattunk. Az mindenképpen nagy változás, hogy a versenyzőink hirtelen elkezdtek bízni az autóban, ami sokáig nem volt meg.”
„Korábban az időmérőn mindig azt mondták, hogy amint próbálnak a határon autózni, azonnal azt érezték, hogy az autó hátsó része el fog úszni. George pole-jáig nem láthattunk sziporkázó időmérős köröket a versenyzőinktől, de most történt pár változtatás az autón, amelyek révén javulhattunk ezen a téren. A csapat jó munkát végzett, hogy mindent az ideális működési tartományba hozott, de az őszinte válasz még mindig az, hogy nem igazán tudjuk, hogyan szereztünk pole-t.”
A Mercedes az idei tempóhiányát remek megbízhatósággal és a versenyek makulátlan levezénylésével kompenzálja: beszédes statisztikai adat, hogy a csapat a Hungaroringet követően 11 dobogónál jár idén, ezzel beérte a már négy futamot nyerő és a szombati tempóban kimagasló Ferrarit.