A Honda eredetileg kivonult a Forma-1-ből a 2021-es szezont követően, ám már ekkor tudni lehetett, a japánok továbbra is együttműködnek a Red Bull Racinggel és az AlphaTaurival, hiszen bejelentették, még évekig technikai segítséget nyújtanak a két F1-es istállónak. Mint ismert, a Red Bull felvásárolta a Honda V6-os erőforrásainak szellemi tulajdonát, a japán vállalat pedig eredetileg 2023 végéig nyújtott volna támogatást az osztrákoknak – ebbe pedig a motorok gyártása is beletartozott. Augusztusban azonban a felek bejelentették, együttműködésüket 2025 végéig meghosszabbították, eldőlt tehát, hogy a Honda lényegében az új motorszabályok érkezéséig ellátja erőforrásokkal a Red Bull csapatait.
Az új megállapodás nélkül a Red Bullnak saját magának kellett volna legyártania a motorokat 2023-tól, ami Dr. Helmut Marko elmondása szerint óriási nehézségeket okozott volna.
„Hála az égnek változott az álláspont a Hondánál. Eredetileg magunknak kellett volna összeszerelnünk a motorokat 2023-tól. De ehhez szükség lett volna tartalékalkatrészekre, és a beszállítók 90 százaléka Japánban van” – mondta a Red Bull motorsport-tanácsadója a Motorsport-Total.com című internetes portálnak nyilatkozva. „Hála az égnek felülvizsgálták ezt, máskülönben problémát jelentett volna technikailag, logisztikailag, de még nyelvezetileg is! Most a Honda 2025 végéig gyártja nekünk a motorokat.”
Az új együttműködés alapján a Honda egyedül gyártja a motorokat, ami amiatt fontos, hogy a Red Bull 2026-ban új motorgyártóként tevékenykedhessen az F1-ben, és élvezhesse ennek valamennyi előnyét.
„Plombálva kapjuk a motorokat, nem nézhetünk beléjük. Ez fontos szempont az új motorgyártói státuszunkkal kapcsolatosan is 2026-ra. Egy dobozban kapjuk őket, ha pedig bármilyen probléma van, csak a Honda szerelői dolgozhatnak a motoron.”
A legfrissebb hírek szerint egyébként a Red Bull közel áll ahhoz, hogy mindenben megállapodjon az F1-hez 2026-ban csatlakozni kívánó Porschéval, az energiaital-gyárosok pedig jelenleg is gőzerővel dolgoznak saját, Milton Keynes-i motorrészlegükön. Marko azt mondja, ha sikerül megállapodniuk a Porschéval, azonnal neki tudnak látni a feladatnak.
„Már most 300 alkalmazottunk van. Ők kizárólag a 2026-os szabályoknak megfelelően dolgoznak. Ha egy új gyártó érkezik, együtt tudunk működni velük. Használni tudják a létesítményeinket, ami újabb bónuszpont. Ha érkezik egy új gyártó, azonnal lesz egy új motorgyár hat működő próbapaddal. Minden, ami ott van, a lehető legmodernebb.”
A Porsche egyébként hétfőn újabb jelét adta annak, hogy 2026-ban csatlakozik a Forma-1-hez. Erről az alábbi cikkben írtunk nemrég.