A finn pilóta a Holland Nagydíj 54. körében volt kénytelen leparkolni versenyautóját, és bár még két használható Ferrari-motor a rendelkezésére áll, az Alfa Romeónál pontosan tudják, szükségük lesz még egy V6-os erőforrásra a bajnokság hátralévő részében, ennek bevetésére pedig a legalkalmasabb helyszín az előzési lehetőségeket kínáló Monza.
Úgy tudni, Bottas autójába legalább egy új belső égésű motor, egy új turbó és hőenergia-visszanyerő rendszer [MGU-H] kerül ezen a hétvégén, ami 15 rajthelyes büntetéssel járna. Jó eséllyel azonban további komponenseket is kicserélnek majd autójában, így a mezőny végéről vág majd neki a versenynek vasárnap.
Bottasnak egyébként nincs sok szerencséje idén ebből a szempontból: motorcsere miatt Ausztriában is a mezőny végéről indult, a verseny napján pedig egy új turbót és hőenergia-visszanyerő rendszert építettek autójába. A Belga Nagydíjon motorkomponens-cserék miatt 15 rajthellyel sorolták hátrébb.
A hétvégén használandó V6-os lesz a hatodik számára az idei szezonban, míg a turbóból és az MGU-H-ból a hetediket kapja Bottas.
Monzában Lewis Hamilton autójában is kicserélik a V6-os erőforrást: a komplett csere miatt a hétszeres világbajnokot a mezőny végére száműzik majd.