A felek hosszú hónapokon át egyeztetéseket folytattak arról, hogy szövetségre lépnek egymással, a Porsche pedig 2026-ban, az új motorszabályok bevezetésekor a Red Bull partnereként tér vissza a száguldó cirkuszba. Az egyeztetések egy ideig jól haladtak, és voltak jelek arra vonatkozóan is, hogy az együttműködést már a júliusi Osztrák Nagydíjon bejelenthetik a felek, a Porsche azonban addig nem kötelezte el magát az F1-es szereplés mellett, amíg nem véglegesítették az új motorszabályokat.
Ez végül augusztusban történt meg, az elmúlt hetekben viszont egyre több jel utalt arra, a Red Bull és a Porsche közti tárgyalások akadályokba ütköztek. A stuttgarti gyártó végül pénteken jelentette be, bár továbbra is elkötelezett az F1-es projekt mellett, a Red Bull-lal nem köt partnerséget.
A hírre természetesen a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is reagált, aki elárulta, mi volt a legfőbb oka annak, hogy nem vezettek eredményre a tárgyalások.
„Nyilvánvaló, hogy mivel a Red Bull erőforrásgyártóvá válik 2026-ban, természetes volt, hogy elkezdjük az egyeztetéseket. Ezen tárgyalások most befejeződtek, és a konszenzus az volt, hogy ez az egész nem felelt meg a Red Bull F1-es tevékenységének” – magyarázta a szakember. „Másfél éve elköteleztük magunkat amellett, hogy motorgyártóvá lépünk el. Rendkívüli beruházásokat tettünk úgy a létesítmények, mint a szakemberek tekintetében, az első Red Bull-motort pedig mintegy egy hónapja már be is indítottuk.”
„Szóval ez egy rendkívül izgalmas új fejezet a Red Bull számára, és soha nem függött harmadik fél, vagy egy másik motorgyártó közreműködésétől. Ez egyáltalán nem volt előfeltétel.”
Arra a kérdésre, hogy a Porsche financiális hozzájárulása bónusz lett-e volna a Red Bull számára, Horner így felelt: „Csak akkor, ha illeszkedett volna a mi DNS-ünkhöz és hosszú távú stratégiánkhoz. Soha nem voltak financiális egyeztetések. A Porsche egy nagyszerű brand. De a DNS-ünk eléggé különböző. Az egyeztetési folyamat során világossá vált, hogy stratégiai különbözések vannak.”
„A Red Bull már demonstrálta, mire képes az F1-ben. És nyilvánvaló, hogy független csapatként, illetve most már motorgyártóként ugyanúgy harcolni akarunk a nagy gyártók ellen az erőforrást tekintve, mint a kasztnit illetően.”
A Red Bull csapatfőnöke ezzel együtt hozzátette, nyitottak arra, hogy más gyártókkal tárgyalásokat kezdjenek egy esetleges együttműködés kapcsán. Azt azonban világossá tette, szeretnék megtartani függetlenségüket.
„Teljes mértékben a Red Bull erőforrására fókuszálunk. Ha pedig lenne egy hasonló gondolkodású partner, aki hozzá tudna járulni a projekthez, akkor természetesen feltétlenül mérlegelnünk kell. De ez nem előfeltétel. A Ferrarin kívül mi leszünk az egyetlen csapat, mely egy tető alatt építi motorját és kasztniját is. Úgy hisszük, hogy a csapat hosszú távú versenyképessége szempontjából ez a helyes lépés. És természetesen más lehetőségeket is kínál.”
A Red Bull bő másfél éve kezdte el felépíteni saját motorrészlegét Milton Keynes-ben, ahol az augusztus nyári szünet előtt már be is indították az első saját gyártású motort. Horner többször beszélt már arról, akár partnerrel, akár anélkül, de 2026-ban motorgyártóvá lépnek elő a Forma-1-ben.