Kilenc versenyzőnek kellett rajtbüntetéssel szembenéznie az időmérő előtt, így borítékolható volt a még a Spában látottnál is nagyobb kavarodás a rajtpozíciókat illetően. Ezt igazolta, hogy autóból kiszálló versenyzők és csapataik sem voltak biztosak abban, hogy milyen helyezést is ér az időmérőn mutatott teljesítményük.
Már az élmezőnyben is nagy kavarodást okozott, hogy a győzelmével a pole-t kétségtelenül megszerző Charles Leclerc mögött végző négy pilóta mindegyikére büntetés várt, így a hatodikként záró George Russell állhat fel végül a második helyre.
Az igazi bizonytalanság csak mögöttük kezdődött: a paddockban a legtöbben azt valószínűsítették, hogy a másodikként záró Max Verstappent a 4-5. hely környékére juttatja csak vissza az öt rajthelyes büntetés, ehhez képest az FIA végleges listáján, amit három és háromnegyed órával az időmérő vége után adtak ki, a címvédő valóban öt pozícióval hátrébb, a hetedik helyen szerepel. Érdekesen fest a holland negyedik rajtsor, hiszen az újonc Nyck de Vriest az időmérőn elért 13. helye a 8. pozícióig repítette előre végül.
A teljes második sor viszont a narancssárga, hiszen a tavaly ugyanitt kettős győzelmet arató McLarenek foglalják azt el Lando Norris vezetésével, akiknek így meg van rá az esélyük, hogy idén is ezen a pályán érjék el a csapat legjobb eredményét.
Sergio Perez a 13., Carlos Sainz a 18., Lewis Hamilton pedig a 19. – az ő előrejutásukat is érdemes lesz figyelni vasárnap.
A rajtrács persze a szombat esti állapotokat tükrözi, és nem zárja ki, hogy a vasárnap 15 órai rajtig további változás történjen, amennyiben más valaki is motorcserére szánná el magát.