A német istálló sorozatban 7 egyéni és 8 konstruktőri bajnoki címet nyert az F1-ben a V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta, és csupán egyszer, a tavalyi évben maradtak alul az egyéni összetettben: akkor Max Verstappen győzte le drámai körülmények között Lewis Hamiltont. A Forma-1 szabályai aztán 2022-re gyökeresen átalakultak, most pedig már tudjuk, a Mercedes idei, W13-as kódjelű versenyautója nem bajnoknak született: az ezüstnyilak egyelőre még nem nyertek futamot idén, a bajnokságot pedig jó eséllyel a Red Bull és Max Verstappen nyeri, az energiaital-gyárosok ugyanis tetemes előnyt építettek fel a Ferrarival szemben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, meglepte őt az, hogy a Mercedes ennyire lemaradt a 2022-es idény előtt.
„Igen, mivel korán elkezdtek átállni a 2022-es szabályokra, elég nagy hangot is adtak annak, hogy kompromisszumot kötöttek a tavalyi bajnokságot illetően, és nagyon hamar átálltak a 2022-es autó fejlesztésére. És persze, amikor lehullt a lepel az autójukról, aztán jött az oldalszekrény nélküli verzió, radikálisan másnak tűnt a modelljük” – fogalmazott a szakember az F1 Beyond The Grid című podcastjében.
„Szóval megvoltak az elvárások annak fényében, hogy a Mercedes mennyire domináns volt, és arra számítottunk, hogy nagyon hasonló helyzetben lesznek. Nyilván fájt nekik a tavalyi vereség is, de úgy éreztük, hogy bosszútól szomjazva fognak visszatérni. Tehát egészen figyelemre méltó, hogy az elmúlt 8 évben mutatott dominancia után 2022-ben még nem nyertek versenyt.”
A Mercedes az év elején sokakat meglepett radikális tervezésű, lényegében oldalszekrény nélküli autójával, miközben a Red Bull és a Ferrari jóval konvencionálisabb megoldásokat választott. Horner elárulta, amikor először látták a Mercedes megoldását, felmerült bennük a kérdés, vajon a német istálló szabályosan járt-e el.
„Az első kérdés az volt, ’ez legális?’. Mivel egy nagyon más szabályértelmezésről van szó. És természetesen szabályos volt. És aztán a srácok hamar meg voltak győződve arról, hogy szerintük nálunk nem működne azon architektúra keretében, amit kreáltunk. Szóval meggyőződésünk volt, hogy jó utat választottunk.”
„Amikor pedig elkezdtek jönni a köridők a bahreini teszten, és láttuk az autókat a pályán, nem úgy tűnt, hogy nekik rakétájuk van, vagy hogy lecsúsztunk valami alapvető fontosságúról.”