A Ferrari ifjú pilótája a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi Szingapúri Nagydíjnak, ám már az első kanyar előtt lépéshátrányba került, a mellőle startoló Sergio Perez ugyanis jobban indult, és meg tudta előzni őt az első párszáz méteren. Leclerc futama ezt követően arról szólt, hogy a lehető legközelebb maradjon a mexikóihoz, hogy egy jó stratégiával, vagy esetlegesen egy pályán való előzéssel a Red Bull pilótája elé tudjon kerülni.
A folyamatosan száradó pályán Leclerc a futam hajrájában nagy nyomás alá helyezte Perezt, az utolsó körökben azonban a mexikói képes volt növelni a távolságot – ami igencsak meglepte a Ferrari versenyzőjét.
„Eléggé meglepett a dolog, mert amint én kikerültem DRS-távolságból, szerintem pontosan akkor kezdtek el megfelelően működni Checo abroncsai” – magyarázta a monacói. „Sajnos utána veszítettem egy kicsit… De ezt megelőzően nagyon a határon volt minden. A turbulens levegőben ilyen körülmények között a legkisebb hibáért is nagy árat fizetsz. Szóval elkövettem néhány hibát.”
Leclerc elárulta, nehéz dolga volt, hiszen csak az ideális ív volt száraz – ahhoz tehát, hogy előzzön, nagy kockázatot kellett volna vállalnia.
„Egyszerűen csak próbáltam olyan közel maradni, amennyire csak tudtam, hiszen lényegében az egyeneseben kellett volna megcsinálnom az előzést. A féktávon nemigen működött volna, nem tudtam volna később fékezni, mivel nem igazán tudtam, milyen a pálya belül. És nem akartam kockáztatni.”
„Egy kör volt, amikor tényleg közel kerültem. Ami azt illeti, gondolkodtam azon, hogy belülre megyek, és később fékezek. De nekem nem érte meg. Szóval inkább vártam a megfelelő lehetőségre – ami sajnos nem érkezett meg végül.”
A gyenge rajttal kapcsolatban a Ferrari pilótája azt mondta, még nem igazán érti, mi történt pontosa: „Vannak dolgok, amiket ki tudunk elemezni a verseny után, mert a Red Bull látszólag nagyon-nagyon jó hat-hét kör után, mi pedig nagyon-nagyon jók vagyunk az első hat-hét körben. Meg fogjuk vizsgálni ezt.”
„Még nem igazán tudom, hogy én hibáztam-e a rajtnál azzal, ahogy csináltam a dolgokat, vagy pedig volt valami más – ezt ki kell elemeznünk. Minden, amit éreztem, az volt, hogy egy kicsit kipörögtek a kerekek, és elveszítettem a vezetést. Láttam, hogy Checo remek rajtot vett.”