A Red Bull költségtúllépési ügyével a versenyzők közül persze leggyakrabban Lewis Hamiltont találják meg az F1-es paddockban, hiszen a brit a Max Verstappennel szembeni szűk veresége révén akár az elsőszámú áldozata is lehet a szabálysértésnek, a paddockban ugyanis a többség úgy véli, a becsült közel kétmilliós dolláros túlköltekezést is jelentős teljesítménynövekedéssé fordíthatta a csapat.
„Számomra ez már a múlt, és szeretném azt mondani, hogy már túlléptem a tavalyi éven, de az, hogy az ügy a szezon ezen pontján bukkan fel, kétségtelenül érzelmet vált ki az emberekből, a rajongókból” – fogalmazott a Sky Sports kérdésére Hamilton, akinek már enélkül is kellően fájdalmas volt, hogy a versenyigazgató példátlan döntésein úszott el a tavalyi bajnoki címe Abu Dhabiban. „Tudjuk, hogy hogyan zajlott le minden a szezon végén, és most mindennek a tetejében itt van még ez is…”
A brit idén az autóban viselt ékszerei miatt került többször a versenybírók szigorának és nézők élcelődésének kereszttüzébe, ő viszont most éppen emiatt reméli, hogy a piercingnél jóval fajsúlyosabb Red Bull-vétség arányaiban is komolyabb büntetést von majd maga után. „25 ezres bírságot kaptunk csak az orrpiercing miatt, és 50 ezrest a tavalyi hátsó szárnyas esetért [Interlagosban], meg ráadásul a rajtrács végére is küldtek, szóval bízom benne, hinnem kell benne, hogy az FIA vezetői a helyes döntéseket hozzák meg.”
George Russell szerint nincs helye engedményeknek a Red Bull felé, hiszen ahogyan az autók dimenzióit is milliméterpontossággal ellenőrzik, úgy a költséglimit kapcsán is hasonlóan zéró toleranciával kell fellépnie az FIA-nak.
„A technikai szabályokat illetően nagyon szigorú világban mozgunk, hiszen a legkisebb eltérésért is büntetést kapunk. Nem számít, ha csak száz grammal több az üzemanyag, vagy ha az autó hátsó szárnya egy kicsivel eltér a megadottnál, kizárást kapunk. Az elkölthető pénzmennyiség egy igencsak súlyos vétség, ha pedig valaki túlköltekezett, és ez hozzájárult az autója teljesítményéhez, akkor olyan büntetéssel kell sújtani, ami teljesítményt vesz el tőle” – fogalmazott Russell, aki szerint a pénzbírság egyáltalán nem működne, egy nagycsapat még egy százmilliós büntetéssel is úgy érezhetné, hogy érdemes volt szabályt sérteni.
A tavaly még a Mercedesnél versenyző Valtteri Bottas akár maga is közvetlen károsultja lehetett annak, hogy a Red Bull nagyobb büdzséből gazdálkodott, s a költséglimit jövője szempontjából ő is nagy szigort remél az FIA-tól.
„A szabály az szabály, ha pedig valaki nem tartja be, akkor olyan büntetést kell rá kiszabni, ami tényleg fáj. Nem szeretnénk, hogy bárki is úgy érezze, hogy megéri feszegetni a költséglimit határait. Én személy szerint bízok benne, hogy szigorú ítélet születik, hiszen tavaly én is érintett voltam az ellenül folyó csatában. A konstruktőri címet megnyertük, az egyénit viszont egy pár ponttal elveszítettük, és ebben ez a pár millió is sokat számíthatott” – nyilatkozta az Alfa Romeo finn pilótája.