A sorozatban megnyert világbajnoki címek után a Mercedes számára küszködéssel indult a 2022-es szezon, az új technikai szabályok szerint kifejlesztett, W13-as kódjelű versenyautója ugyanis képtelen volt felvenni a versenyt a Red Bull és a Ferrari betontorpedóival. A Mercedes a szezon előrehaladtával persze sokat fejlődött, az autó kiismerésével pedig fokozatosan oldotta meg a problémákat. A csapat a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon vetette be idei utolsó fejlesztési csomagját, hiszen már kőkeményen a 2023-as versenygépen dolgozik.
„Az autó DNS-e változni fog jövőre, ez egyértelmű” – mondta Wolff. „Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az autó külseje nagyon eltérően fog kinézni. De, ami az autó DNS-ének a része, az autó architektúrája változni fog jövőre.”
A Mercedes a szezon elején sokat küszködött a W13-as pattogásával, ezért képtelen volt optimálisan működtetni azt. A szezon egészéről elmondható volt, hogy az egyenesekben nemigen tudták tartani a lépést az ellenfelekkel.
„Azt hiszem, nyitott DRS-nél 35 km/h-val gyorsabbak nálunk. Ha mi vagyunk hátul, 22 km/h-val vagyunk gyorsabbak a hátsó egyenesben. Szóval nagyon-nagyon messziről jött” – mondta Lewis Hamilton, akit vasárnap, Austinban meglehetősen könnyen előzött meg Max Verstappen a hajrában. „De még DRS nélkül is 8 km/h-val jobbak nálunk, szóval rengeteg időt veszítettünk az egyenesekben – körönként legalább 4 tizedet. Szóval a következő évi autóval javítanunk kell ezen.”
Toto Wolff csapatfőnök rámutatott arra is, ha az idei szezont a 3. helyen zárják a konstruktőrök versenyében, 14 százalékkal több időt tölthetnek majd el a szélcsatornában, mint a Red Bull.
„Ebből a szempontból ez jelentős hátrány volt, hiszen 2021-ben mi voltunk az élen álló csapat, és mi nyertük a konstruktőri bajnokságot. Szóval a 2022-es szezon első feléig 18 hónapon át 7 százalékkal kevesebb időt tudtunk eltölteni a szélcsatornában, mint amennyit a Red Bull, és sokkal kevesebbet, mint a Ferrari. Most viszont fordul a kocka” – magyarázta Wolff.
„A Red Bullhoz mérten 14 százalékkal jut nekünk több idő, ha a 3. helyen végzünk, és pontosan ezért lettek kitalálva ezek a szabályok, így lehetőségünk lehet a Red Bull és a Ferrari előnyének visszaszerzésére.”