A maranellóiak nagy reményekkel vágtak neki az új szezonnak, hiszen az elmúlt évek sikertelenségei után abban bíztak, az új technikai szabályok szerint megépült autójukkal végre valós esélyük lehet a világbajnoki cím elhódítására. A szezon ígéretesen indult: Charles Leclerc pazar formában teljesített, az első futamok után pedig magabiztosan vezette a pontversenyt, a Red Bull és Max Verstappen azonban később igencsak elkapta a fonalat, míg a Ferrarinál egyéni és csapathibák is komoly pontveszteséget okoztak.
Leclerc így végül alulmaradt Verstappennel szemben, a Red Bull pedig a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon a konstruktőri trófeát is bezsebelte. A Ferrari ifjú versenyzője elismerte, az idei szezon az elszalasztott lehetőségekről szólt.
„Idén óriási előrelépést tettünk a teljesítmény tekintetében. Viszont rengeteg elszalasztott lehetőség volt, és a szezon bizonyos részeiben túl sok hibát követtünk el” – ismerte el a monacói versenyző. „Szóval összességében frusztráló idény volt, másfelől viszont meggyőződésem, hogy hozzásegít majd bennünket ahhoz, hogy jobbak legyünk a jövőben.”
„Most az utolsó versenyekre fókuszálok, hogy tanuljak, és jobbak legyünk csapatként. Azt mondom, nekem és az egész csapat számára fontos, hogy jó eredményekkel zárjuk az idényt. Ami a kommunikációt és a stratégiát illető, néhány verseny óta már dolgozunk ezen, és már most látom a pozitív jeleket.”
Van azonban valami, amivel kapcsolatban még nem tudott dűlőre jutni a Ferrari, ez pedig a gumikezelés, ami már versenyek óta komoly fejtörést okoz az olaszoknak.
„És aztán ott van a gumikezelés is: láthattuk az elmúlt pár versenyen, hogy ez nehézséget okoz. Ki kell derítenünk, mi okozza. Ezen a téren talán nem vagyunk olyan jók, mint a Red Bull, úgyhogy dolgoznunk kell rajta.”