A száguldó cirkusz két átmeneti évvel szoktatja hozzá a csapatokat és a pilótákat a gumimelegető paplanok elhagyásához. Az idei szezonban 100 °C helyett már csak 70 °C-ra melegíthetik elő az abroncsokat, amely érték 2023-ra 50°C-ra csökken. A jövő évi körülményeket a múlt heti Amerikai Nagydíjon próbálgathatták a csapatok, ezzel kapcsolatban Max Verstappen fogalmazott meg nem túl hízelgő véleményt.
A gumimelegítő paplanokat a Forma-2-ben és az IndyCarban sem használják, ám a Mercedes mérnökigazgatója szerint ezt a gyakorlatot nem olyan könnyű átvenni az F1-ben.
„Szerintem ez egy hihetetlenül nagy kihívás egy ennyire gyors, erőteljes, nagy leszóerítőerőt generáló autóval. A Forma-2-re nézve azt mondhatnánk, hogy persze, ők is képesek rá, de itt 20 másodperccel gyorsabb köridőkről beszélünk. Technikailag több lépcsőfokot kell megtennünk felfelé” – magyarázta Andrew Shovlin, aki szerint a Pirelli előtt óriási feladat áll, hiszen olyan gumiabroncsokat kell kifejleszteniük, amelyek előmelegítés nélkül képesek elbírni az F1-es autók teljesítményével. Ez a versenyzés minőségét is befolyásolhatja.
„A Pirelli mozgó célpontra lő. Ezek az autók a tavalyiakhoz képest sokkal nagyobb leszorítóerővel bírnak. Óriásiak a nagysebességű terhelések, amit a csapatok folyamatosan növelni próbálnak. A Pirellinek ezzel lépést kell tartania. Most azonnal kaphatnánk előmelegítés nélkül működő abroncsokat a Pirellitől, de az nem eredményezne jó versenyeket. A pilóták azokkal nem tudnák olyan keményen nyomni. Nagyon magas guminyomás és tapadásvesztés lenne az eredmény. Nagy feladat úgy egyensúlyozni a sport igényei és a környezeti szempontok között, hogy eközben nem rontunk a sportértéken” – magyarázta a szakember.