A pole pozícióból a Red Bull kétszeres világbajnoka, Max Verstappen rajtolhatott, a holland mellől pedig a Mercedes ifjú versenyzője, George Russell várhatta a piros lámpák kialvását. Mögöttük a második sorban Lewis Hamilton és Sergio Perez sorakozott, a Ferrarik pedig meglehetősen hátul végeztek az időmérőn: Carlos Sainz az 5., Charles Leclerc pedig a 7. pozícióból indult. Kettejük között Valtteri Bottas sorakozott, aki parádésan teljesített a kvalifikáción.
A RAJT
Verstappen jól kapta el a rajtot, és hiába volt szélárnyéka a két Mercedesnek, a holland az első féktávig vezető bő 800 méteren meg tudta őrizni az első helyet. Hamilton viszont feljött a 2. helyre, Russellt pedig csapattársán kívül Perez is megelőzte. Leclerc egy pozíciót javítva az első kör végén a 6. helyen száguldott. A top 10-ből egyébként csak a két Red Bull és a két Ferrari rajtolt a lágy gumikon, a többiek a közepes keverékű Pirelli-abroncsokkal vágtak neki a versenynek. Hiába rajtolt a keményebb gumikkal Hamilton, remekül tartani tudta a lépést Verstappennel, az első 15 körben másfél másodpercen belül autózott a bajnokhoz képest.
A kerékcserék sorát Lance Stroll nyitotta meg a 17. kör végén, a közepes keverékű abroncsok helyett autójára a lágyakat szerelték fel. Az élmezőnyből Perez érkezett először néhány körrel később, a mexikói a 6. helyre jött vissza, a két Ferrari mögé. Verstappen a 25. kör végén hajtott a bokszba az élről, a holland a 3. helyre jött vissza, Carlos Sainz Ferrarija elé.
Hamilton a 29. körben érkezett kerékcserére, a hétszeres világbajnok Verstappen mögé érkezett vissza, a hollandtól 6 másodperccel lemaradva. A brit autójára a kemény keverékű gumikat szerelték fel, így a Mercedes vélhetően egy kerékcserével tervezett. George Russell eközben azt kérte csapatától, hogy a futam végére a lágy gumikat tegyék fel neki, így megpróbálták a lehető legjobban elnyújtani az első etapot. Russell a 34. körben végül a bokszba hajtott, és az ő autójára is feltették a kemény vegyületű abroncsokat.
Az 51. körben Daniel Ricciardo próbálta megelőzni Yuki Tsunodát, a manőver közben azonban a két autó összeért, a japán pilóta versenygépe pedig megsérült, így a bokszba kényszerült. Mivel az autó javíthatatlan károkat szenvedett, az AlphaTauri pilótája feladni kényszerült a versenyt, Ricciardo pedig a baleset okozásáért 10 másodperces időbüntetést kapott. Verstappen előnye ekkor 10 másodperc volt Hamilton előtt, míg Perez további 1,5 másodperccel volt lemaradva a hétszeres világbajnoktól, komoly csatákat pedig nemigen láthattunk az élen.
A 65. körben Fernando Alonso alatt állt meg műszaki hiba miatt az Alpine, az incidens miatt a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe néhány percre. Verstappen győzelmét viszont ez sem veszélyeztette, a holland a hajrára 15 másodperc fölé növelte előnyét Hamiltonnal szemben, és végül nagyon simán megnyerte a Mexikói Nagydíjat a hétszeres világbajnok, valamint a helyiek kedvence, Sergio Perez előtt.
A hajrában George Russell még a bokszba hajtott lágy gumikért, hogy megfussa a leggyorsabb kört, ami sikerült is neki. A brit végül a 4. helyen ért célba a két Ferrari előtt. Daniel Ricciardo időbüntetése ellenére a 7. helyen végzett, és a top 10-ben zárt még Esteban Ocon, Lando Norris és Valtteri Bottas is.
A mexikói volt Verstappen idei 14. futamgyőzelme, mellyel megdöntötte az egy szezonon belüli elsőségek rekordját.
A Mexikói Nagydíj végeredménye: