Az energiaital-gyárosok 1,8 millió dollárral túllépték a költséglimitet 2021-ben, emiatt pedig az FIA 7 millió dolláros pénzbírsággal sújtotta a csapatot, valamint 10 százalékkal csökkentette az istálló aerodinamikai fejlesztésekre fordítható idejét a következő 12 hónapban. A szankciók Christian Horner csapatfőnök elmondása szerint „óriásiak” és egyúttal „drákóiak”.
A Red Bull költségplafonnal kapcsolatos ügye a Szingapúri Nagydíj pénteki napján látott napvilágot a nemzetközi sajtóban, ekkor azonban hivatalos információk még sem az FIA, sem a csapat részéről nem érkeztek a szabályszegéssel kapcsolatban. A Red Bullt csak a Japán Nagydíj versenye után értesítették hivatalosan az ügyről, másfél órával azután, hogy Max Verstappen bebiztosította második világbajnoki címet is, másnap pedig a nyilvánosságot is tájékoztatták minderről.
Christian Horner a napokban úgy nyilatkozott, fontosnak tartja, hogy alapos vizsgálatot indítsanak annak érdekében, hogy kiderüljön, miképp szivárogtak ki információk a történtekkel kapcsolatban.
„A Szingapúrban megfogalmazott vádak rendkívül felkavaróak voltak a személyzet minden egyes tagja, partnereink, és a Red Bull minden érintettje számára” – fogalmazott a brit szakember. „A kiszivárgás bármilyen formája rendkívül aggasztó. Olyasvalami ez, amivel kapcsolatban azt várjuk, hogy alaposan a végére járnak.”
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko korábban szintén kifejtette véleményét az ügy kapcsán: „Nem fordulhat elő, hogy két csapat részletes információkkal a nyilvánossághoz fordult, még mielőtt minket tájékoztattak volna.”
„Az FIA azt mondja, nem tudják, hogyan derült ki a dolog, de furcsa, hogy egy folyamatban lévő ügy bizonyos dolgait felfedték. Egyszerűen elképesztőnek tartom, hogy ilyesmi nyilvánosságra kerül.”
A szivárogtatással kapcsolatban a rivális csapat, a Mercedes főnökét is megkérdezték: Toto Wolff azt mondja, nem a szövetség munkatársaitól kerültek ki információk.
„A szivárogtatás nem az FIA-tól eredt, viszont van 10 pénzügyi igazgató, akik egész évben együtt üldögélnek, hogy kiderítsék, ki és mit csinált” – mondta az osztrák a Motorsport-Total.com című lapnak. „Volt egy szabályszegés – nem igazán számít, hogyan derült ki. A szabályszegés az szabályszegés. Kik beszéltek róla? Szerintem a pénzügyi igazgatók. Ez is csak egy próbálkozás a Red Bull részéről, hogy elterelje a figyelmet.”
Még mielőtt az FIA és a Red Bull egyezségre jutott az ügy kapcsán, több rivális csapat is határozott lépésre szólította fel a szövetséget, Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke például levelet írt az elnöknek, Mohammed ben Sulayemnek, valamint az F1 elnök-vezérigazgatójának, Stefano Domenicalinak, mondván, hogy a költségvetési szabályok megszegése „csalást” jelent.
Horner nemrégiben ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, elvárná, hogy az ellenfelek bocsánatot kérjenek tőlük a vádaskodások miatt.