Leclerc számára ígéretesen indult az idény, és néhány verseny után úgy tűnt, a Ferrarinak végre valóban esélye lesz arra, hogy ne csak harcoljon a világbajnoki címért, hanem meg is nyerje azt. Az olaszok lendülete azonban alábbhagyott, miközben a fő rivális, a Red Bull teljesítménye látványosan feljavult. Max Verstappen végül a Japán Nagydíjon be is biztosította újabb világbajnoki címét, nem sokkal később pedig az energiaital-gyárosok a konstruktőri trófeát is elhódították.
Arra a kérdésre, hogy aláírta-e volna, ha a szezon előtt azt mondják neki, három versenyt fog nyerni, hét további dobogós eredményt szerez, és kilenc alkalommal rajtolhat a pole-ból, Leclerc így felelt: „Nem – csak a világbajnoki címet írtam volna alá!”
„Viszont előnyösnek értékeltem volna ezt a jóslatot, hiszen a 2020-as és 2021-es idények nehezen alakultak, és az a fejlődés, amit sikerült elérnünk a teljesítményt tekintve, nagyszerű munkának tekinthető. A szezon előrehaladtával persze hajlamosak vagyunk elfelejteni ezt az aspektust, de tavaly voltak olyan hétvégéink, amikor a 7. hely megszerzése remek célnak tűnt. Most mindig nagy célokat tűzünk ki, és nem mindig alakulnak úgy a dolgok, ahogy szeretnénk, de dolgozunk azon, hogy fejlődjünk.”
„Az idény elején jó helyzetben voltunk, minden okunk megvolt arra, hogy azt higgyük, a végsőkig esélyünk lesz. Ha visszatekintünk Bahreinre, Dzsiddára és Melbourne-re, nem voltak meglepetések. Problémák nélkül teljesítettük a téli teszteket, és talán mi voltunk az egyetlen csapat, melynek nem kellett megküzdenie valami váratlannal. Az első három hétvégén nagyon gyorsak és megbízhatóak voltunk, szóval Melbourne után biztos voltam abban, hogy egészen a szezon végéig játékban leszünk.”
A monacói versenyző a Motorsport.com című lap olasz kiadásának elárulta, a nyári szünet után érkezett el az a pillanat, amikor be kellett vallania magának: idén nem lesz esélye a világbajnoki címre.
„Sokan azt gondolják, hogy ez a pillanat a Francia Nagydíjon jött el, de számomra Spában érkezett. A nyári szünet során azt hittem, hogy még harcban leszünk a végéig, de aztán megérkeztünk a Belga Nagydíjra, ami az első olyan hétvége volt, ahol a Red Bull dominált a tempót tekintve. Ezután a hétvége után azt gondoltam, nagyon nehéz lesz életben tartani esélyeinket a világbajnoki címért folyó küzdelemben.”
Leclerc az elmúlt hetekben többször elmondta, a versenyeken kell jobb munkát végezniük ahhoz, hogy jövőre harcban legyenek a világbajnoki címért, hiába gyorsak ugyanis az időmérőkön, ha vasárnaponként nem tudnak jó teljesítményt nyújtani.
„A szezon elején az autónk alapvetően jobb volt, mint a Red Bullé. De aztán ők előrébb léptek, és láttuk, milyen fejlesztésekkel érkeztek a pályára. A mi részünkről ez oda vezetett, hogy különbség mutatkozott a teljesítményben az időmérőkön, illetve a versenyeken. Momentán azt gondolom, hogy javulnunk kell a gumikezelésben, a kommunikációban, a stratégiában és a megbízhatóságban. Úgy gondolom, hogy a kommunikáció és a stratégia tekintetében már előre tudtunk lépni, főleg az elmúlt néhány versenyen – a csapat nagyszerű munkát végzett ebben a tekintetben, és látom a fejlődést.”
„Ez nem mindig volt nyilvánvaló, hiszen olykor a helyes döntések kevésbé nyilvánvalóak. Ami a gumikezelést illeti, még előrébb kell lépnünk, erősebb a Red Bull ezen a téren, főleg az olyan körülmények között, mint amilyeneket Szuzukában láttunk. Összegezve tehát: tudjuk, mi hiányzik, és bizonyos területeken már látom is a fejlődést.”
Leclerc a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon 100. F1-es futamán állt rajthoz: a monacói 2018-ban mutatkozott be a királykategóriában az Alfa Romeo színeiben, elmondása szerint pedig úgy érzi, sokat fejlődött az azóta eltelt évek során.
„Nagyon gyorsan elrepült ez az időszak. Két csapatnál versenyeztem, és ha visszatekintek az első nagydíjramra, szerintem sokat fejlődtem” – mondta a Ferrari versenyzője. „Ugyanakkor viszont olyan, mintha tegnap lett volna. Nagyon jól emlékszem arra, milyen érzés volt a 2018-as ausztráliai debütálás előtt – ott lenni a rajtrácson egy álom megvalósulása volt. És aztán minden nagyon gyorsan eltelt, a második Forma-1-es idényemben már a Ferrarinál voltam, most pedig itt tartok.”
A 25 éves pilóta hozzátette, mindent megtesz azért, hogy a következő idényben jobb teljesítményt nyújtson ő maga is, és megnyerje a világbajnoki címet.
„Pontosan! Tudom, hogy az elnökünk [John Elkann] azt mondta, hogy 2026-ig kell elérnünk ezt a célt, de versenyzőként én nem gondolkodhatom ebben. Nagyon türelmetlen vagyok, fel fogok készülni, és minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy világbajnok legyek 2023-ban.”